כתבות מגזין

"החלום שלי הוא לאחד את עם ישראל בתפילה גדולה וחזקה"

לאחר הטבח הנוראי בשמחת תורה עלה בליבה של מלכה אידלמן חלום: לאחד את עם ישראל בתפילה אחת, גדולה וחזקה. מאז היא עובדת ללא ליאות כדי להגשים אותו

(צילום: shutterstock. בעיגול: יוחאי כהן, האחראי על בניית האתר)(צילום: shutterstock. בעיגול: יוחאי כהן, האחראי על בניית האתר)
אא

"רוצים שכל החטופים ישוחררו במהרה ושהחיילים שלנו יחזרו לשלום? שיחוסלו אויבינו? הצטרפו לתפילה משותפת בכל העולם, בכל יום בשעה 16:30 שעון ישראל כל אחד במקומו שתפו והשפיעו על המצב שיתהפך לטובה".

המילים הפשוטות האלו שנשלחו בתקופה האחרונה לכל כך הרבה אנשים הן פרי יוזמתה של אישה אחת בשם מלכה אידלמן שהרגישה שמוכרחים לעשות מעשה. "כל אחד חווה את מאורעות יום הטבח באופן שלו", היא מספרת על מה שקדם לכך, "ואני באופן אישי הרגשתי שמתחזקים אצלי שני דברים – הבנת חשיבותה העצומה של התפילה, יחד עם חשיבותה של אחדות עם ישראל. אלו דברים שבאו לביטוי באופן כל כך מוחשי באותו יום ובתקופה שאחריו, והרגשתי שאנחנו חייבים לשמר ולהמשיך אותם ביתר שאת, כדי שהקב"ה ייענה לתחנונינו, ישיב את החטופים וישמור על החיילים ועל עם ישראל כולו. חיפשתי מה לעשות כנגד תחושת החולשה שלפעמים נראית סביבנו, משהו שיעזור לנו לא להיכנע לרפיסות ולייאוש, ואף להיפך – יחזק אותנו כדי שנוכל להתמלא בטוב, בשמחה ובאמונה".

ואז עלה בליבה של מלכה הרעיון: לאחד את כל עם ישראל בעת ובעונה אחת לתפילה גדולה, מתוך הבנה שתפילה ואחדות הן כוח, ולכך אנו זקוקים. באותם ימים היא קראה בספר הזוהר על כך ש"כל מה שקורה במציאות זו רק רצועה של הבורא שמחכה לתפילות של עם ישראל כדי לתת לו ישועה", וזה היווה עבורה חיזוק ותמריץ ליוזמה. מלכה החליטה לפעול, ולהקים אתר בו יוצגו התפילות שייאמרו באותו יום גדול בו כולם יתאחדו יחד.

אלא שאז קרה דבר מעניין: "כשאנשים נחשפו לפעילות שלי הם תמהו: 'למה רק יום אחד ותפילה אחת? בואי תעשי את זה באופן קבוע'", היא מספרת, וכך נולד רעיון הקמת האתר שמציג את פרק צ"א בתהילים, ובנוסף מציע מקבץ תפילות להורדה ולהדפסה, כגון: תפילות לחיילים ועל שלום החיילים, תפילות לשחרור החטופים, תפילות לשמירה ולהגנה, תפילות לגאולה ולשלום ארץ ישראל, ועוד.

"בכל הדורות ראינו שכאשר עם ישראל התאחד והתפלל הוא זכה לניסים בעזרת השם ואני בטוחה שכך יהיה גם עתה", מסבירה מלכה, וממריצה את כולם להצטרף לתפילות באתר מידי יום. "אלו תפילות שמיועדות לכל מי שמעוניין להיות שותף לתפילה ולאחדות של עם ישראל, אין עליהן שום פרס, אף אחד לא יודע שהתפללת וקראת, אתה גם לא צריך לתרום כסף או לתת משהו אחר, אלא פשוט להקדיש כמה דקות ולהתפלל. אנחנו צריכים להתאחד בתפילה ולהכין כלים לניסים שהקב"ה בוודאי רוצה לעשות לנו".

מלכה מציינת כי היא אמנם יזמה את האתר, אך היו אנשים רבים שעזרו לה בדרך, ובהם יוחאי כהן, בונה אתרים שהשקיע שעות בתכנות ועזר גם בעיצוב הגרפי. "כבר בשלב זה הצטרפו לתפילה באתר אנשים רבים, אבל השאיפה שלנו היא להגיע רחוק הרבה יותר, שלא יהיה יהודי בארץ או בעולם שלא ישמע על האתר ועל האפשרות להתפלל יחד, ושכולנו נתגייס יחד כדי לזעוק לה', פשוט לצעוק אליו מידי יום שיושיע אותנו, ושהגאולה תגיע בקרוב ממש וברחמים. אמן".

לכניסה לאתר ולהשפעה על המצב שיתהפך לטובה: https://t-israel.co.il/

תגיות:אחדותעם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה