חדשות בארץ

מכתבי איום נשלחו לח"כים בליכוד: "נפגע בך ובמשפחה שלך"

ארגון המכנה עצמו "הנוקמים הישראלים" שלח מכתבי איום לחברי הכנסת אלי דלל ואליהו רביבו. "הקמנו את הארגון כדי לפגוע במחבלים בודדים", כותבים מי שעומדים מאחורי המכתב. השניים נדרשים להצביע נגד התקציב ו"לפרק את הקואליציה"

ח"כ אליהו רביבו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ח"כ אליהו רביבו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משטרת ישראל פתחה היום (שלישי) בחקירה בעקבות מכתבי איום שקיבלו חברי הכנסת אלי דלל ואליהו רביבו מסיעת הליכוד. השניים מצאו את מכתבי האיום בפתח ביתם ועדכנו את קצין הכנסת, שדיווח על כך למשטרה. על המכתבים חתום ארגון המכנה עצמו "הנוקמים הישראלים". בצהריים הודיע גם השב"כ כי הוא פותח בחקירה בשיתוף המשטרה.

במכתב נדרשים הח"כים להביא בכל דרך להפלת הממשלה, כולל הצבעה נגד התקציב והבעת אי אמון בממשלה שתוביל לבחירות חדשות. האיום כולל אזהרה לפיה "לוחות הזמנים שלכם ידועים לנו, כתובות, שלכם ושל כל בני המשפחה, ואני יכולים לאתר כל אדם ולפעול נגדו". 

המכתב כולל גם איום על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה עצמו ישלם בכל מקרה מחיר אישי, כשהוא וכל משפחתו ישלמו בכל מקרה מחיר אישי, גם אם סיים את תפקידו". אל המכתב צורפו עמודים נוספים בהם מצוינים שמות חברי הכנסת בקואליציה, לרבות שמות בני משפחותיהם והכתובות המדויקות.

במכתב נכתב עוד כי הארגון הוא "ממשיך דרכו" של אבא קובנר, שהקים את קבוצת הנוקמים היהודים לאחר מלחמת העולם השנייה כדי לבוא חשבון עם קצינים נאצים. לדברי כותבי מכתב האיום, הארגון קם "לשם פגיעה במחבלים בודדים או קבוצות אשר ביצעו פעולות טרור בישראלים".

ממשטרת ישראל נמסר: "התקבלה תלונה במשטרת ישראל מלשכת קצין הכנסת, אודות חשד לאיומים כלפי נבחרי ציבור. על פי התלונה שהתקבלה, התקבל מכתב ובו חשד לאיומים בתא הדואר בביתו הפרטי של נבחר ציבור באזור השרון. בנוסף היו במכתב עצמו פרטים שונים אודות חברי כנסת רבים ובני משפחותיהם עם איומים מפורשים וחמורים לפגיעה הן בנבחרי הציבור והן בבני משפחותיהם. מתוכן המכתב המאיים, עולה כי הוא נשלח על רקע כוונת השולח/ים לגבות מחיר מהאחראים לאסון 7.10 - כך לטענתם, ולהוביל לנקיטת פעולות ושינויים פוליטיים שונים באמצעות איומים חמורים ופסולים אלו. בעקבות התלונה משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד לאיומים כלפי נבחרי ציבור".

מלשכתו של מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ אליהו רביבו, נמסר בתגובה: "אנו מביעים זעזוע ושאט נפש מהמעשה הנפשע והאיומים כנגד ח"כ רביבו ושאר נבחרי ועובדי ציבור. שום מחלוקת פוליטית אינה מצדיקה איומים כנגד נבחר ציבור. אנו סומכים ידינו על גורמי הביטחון הרלוונטיים שיגיעו אל העבריינים וימצו איתם את הדין. ח"כ רביבו לא יירתע וימשיך לפעול על מנת לייצג ולקדם ציבורים שלמים התומכים במדיניות הפרלמנטרית שמוביל מאז החל לכהן כחבר בכנסת ישראל".

מטעם ח"כ אלי דלל נמסר: "לצאת לבחירות בעת הזו זה חוסר אחריות והפקרת החטופים, מה שנדרש בעת הזו זו אחדות לאומית ופוליטית של כל חלקי העם, מעבר לכך אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתטפל באיומים מן הסוג הזה".

תגיות:משטרת ישראלאיומיםח"כ אליהו רביבו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה