הום סטיילינג

5 שיטות שיגרמו לכם לקום מהספה ולהתחיל לסדר את הבית

מרגישים חסרי מוטיבציה, עייפים, מדוכדכים - והבית נראה בהתאם? הדבר האחרון שאתם רוצים זה להיכנס לחדר ולארגן את הבלגן? אספנו לכם 5 טיפים מנצחים שיגרמו לכם לקום, לסדר ולקבל בית מתוקתק ונקי. ממש עכשיו

אא

מי לא מכיר את המצב הזה? אתם נכנסים לבית אחרי יום עבודה ארוך, בלי שום רצון לסדר את הבלגן, או אפילו להציץ לעברו. מבט אחד ימינה ושמאלה מגלה שאין גמדים קטנים / פיה קסומה / עוזרת בית (מחקו את המיותר) שיבואו להושיע – אתם לבד. אתם נכנסים לחדר הכביסה, וערמת בגדים ענקית נועצת בכם מבט מאשים. במטבח, ערמת הכלים עקפה את הגובה המותר (יש כזה?), ונדמה לכם שאתם שומעים ממנה אנחת תסכול. בקיצור – לאן שלא תסתכלו, הבית אומר לכם – סדרו אותי, נקו אותי ומיד.

חשוב לציין שאם אין לכם מושג על מה כתבתי כאן, דהיינו, הבית שלכם תמיד נשאר נקי ומצוחצח ואף ערימה מכל סוג שהיא לא מתגבהת אצלכם באין מפריע, קבלו טפיחה על השכם ועברו לכתבה הבאה. אבל אם אתם יכולים להזדהות לפחות עם חלק ממה שכתוב - הישארו כאן. אתם בהחלט לא לבד, ויש לי כמה טיפים טובים בשבילכם:

1. גם קצת זה טוב

מבוהלים מכמות הבלגן? אל תנסו לסדר הכל בבת אחת. התחילו בחדר אחד או אפילו באזור קטן בתוך חדר. בחרו את המקום הקל ביותר עבורכם, על מנת שתראו תוצאות מהירות. פינה מסודרת אחת תיתן לכם מוטיבציה לסדר פינה גדולה אחרת. ממש כמו בעבודת השם – כשמסתכלים על הכל או לא כלום – בוחרים לעיתים ב"לא כלום". חבל! החליטו שהיום מסדרים רק את המדף הזה, או מדיחים רק את הכיור הזה... וראו זה פלא, פתאום אתם ממשיכים גם לאזורים אחרים בבית. טוב מושך טוב, מצווה גוררת מצווה, דומה מושך דומה – איך שתבחרו להסתכל על זה. העיקר? הבית מקבל צורה.

 

2. הפעילו סטופר

מכירים את השיטה שעובדת מעולה על ילדים? מפעילים שיר או סטופר של 5 דקות, ואומרים להם לאסוף כמה שיותר צעצועים בזמן הזה. מעולה. עכשיו תורכם. כוונו שעון ל-5 דקות, או נגנו שיר באורך דומה. אפשר כמובן לשיר עם הזמר בקולי קולות, ואפשר גם לא. העיקר – להשתמש ב-5 הדקות האלו לעבודה יעילה. מ ע כ ש י ו.

 

3. חוק ה-5 שניות

אישה חכמה בשם מל רובינס כתבה ספר מעולה בשם: "חוק ה-5 שניות" (ונעשתה מיליונרית, אגב). אם לא קראתם את הספר, תנו לי לתמצת לכם אותו לשורה אחת: רוצים לעשות משהו חשוב? תפעלו לפני שהמוח שלכם מייצר התנגדות. כמה זמן יש לכם עד שהמוח יתחיל להמציא תירוצים? 5 שניות. עכשיו, הרשו לי לתרגם לכם את זה למישור מעשי של סידור הבית: רוצים להדיח כלים? לפני שהמוח מתחיל להמציא תירוצים על כמה המים קרים ואיך תתמודדו עם כזו ערימה, הכניסו את הידיים למים והתחילו לסבן את הסיר הראשון. עוד לפני שהמוח יבין מה אתם רוצים ממנו – אתם כבר שם. תודו לי אחרי זה.

 

4. הכניסו כיף לסיפור הזה

כבר כתב בעל ספר החינוך כי "אחרי המעשים נמשכים הלבבות". זאת אומרת, יש לכם שתי ברירות. או להישאר מבואסים עם בית מבולגן ועצוב, או להדליק מוסיקה שאתם אוהבים (והכי טוב – שיעור תורה משובח) ולהתחיל לסדר. המוסיקה, הניקיון, המעשים בחיוביים שלכם – יגרמו לשמחה לחזור אליכם, והרווח שלכם יהיה כפול: בית נקי ושמח.

 

5. תגמלו את עצמכם

כשאני רוצה לגרום לילדות שלי לעשות משהו שהן ממש לא רוצות, אני עורכת להן מבצע. הפרס יכול להיות חבילת מדבקות שווה (שמעתם פעם על "מדבקות גרידיות" או על מדבקות "זכוכית"? באמת שאין לזה סוף), או שוקולד טעים – הכל משתנה לפי הגיל והקושי של המשימה. את אותה שיטה (שעובדת!) נוכל ליישם על עצמנו. אין לי מושג מה יתמרץ אתכם להדיח כלים או להחזיר עשרות חפצים למקום, אבל סומכת עליכם שתמצאו את הדבר המתאים להתפנק בו אחרי העבודה.

והכי חשוב? זכרו שבסופו של דבר הכי חשוב להיות בשמחה. עשו יותר דברים שמשמחים אתכם ונותנים לכם אנרגיה בכל מישורי החיים. לשמחה יש נטייה להתפזר לכל חדרי הלב ולגרום לנו למוטיבציה מחודשת. פתאום קל יותר לעשות דברים בזריזות. כן, גם לנקות ולסדר את הבית. בהצלחה.

תגיות:הום סטיילינגסדרארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה