חדשות בארץ

מחכים לתשובת חמאס: זהו המתווה שהוצע לשחרור החטופים

35 ימי הפוגה תמורת מספר זהה של חטופים שישוחררו על ידי חמאס. חמאס טרם השיב, הגי'האד האיסלאמי מתנגד ודורש שחרור מחבלים בכירים. נתניהו: "לא נשחרר אלפי מחבלים. יש קווים אדומים"

מיצג מנהרת החמאס בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג מנהרת החמאס בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

35 חטופים ישראליים ישוחררו משבי חמאס תמורת מספר זהה של ימי הפוגה בלחימה. זו הנקודה העיקרית במתווה החדש שהוצע לארגוני הטרור, בתקווה כי יוביל לשחרורם של חטופים מהשבי בעזה. כך דווח היום (חמישי) בחדשות 12.

החמאס טרם השיב להצעה, אך ראשי הג'יהאד האיסלאמי, המחזיקים בחלק מהחטופים, הודיעו כי הם מתנגדים והם דורשים הפסקה מוחלטת של המלחמה, בטרם ישיבו להצעה. התקשורת הפלסטינית דיווחה כי אם החמאס יסכים לתנאים, הוא ידרוש לכל הפחות שחרור של 150 אסירים בתמורה לכל חטוף ישראלי.

ראש המוסד דדי ברנע הציג לשרי קבינט המלחמה מסמך ובו תשע נקודות. בשלב הראשון ישחרר חמאס נשים, ילדים, חולים ופצועים. לאחר מכן, ייתכן שההפוגה תוארך בשבוע נוסף, כדי לקיים משא ומתן על האפשרות להשלמת השלב השני של העסקה - שכולל שחרור של כל מי שהחמאס מגדיר כחיילים: חברי כיתות כוננות וגברים צעירים. בשלב השלישי ישוחררו גופות.

ההערכה בישראל היא כי אם חמאס ייעתר להצעה, הוא ידרוש מישראל את שחרורם של אסירים פלסטינים רבים. הפעם, ציינו גורמים בישראל, החמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית ידרשו את שחרורם של אנשיהם המוגדרים "בכירים".

ברשימה זו נכללים בין היתר: בכיר הפתח מרואן ברגותי; אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית ומתכנן רצח השר רחבעם זאבי ב-2001; עבדאללה ברגותי, איש חמאס שהיה ממפקדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור בגדה המערבית; חסן סלאמה, יד ימינו של המהנדס יחיא עיאש, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס; עבאס א-סייד, המתכנן הראשי של הפיגוע במלון פארק בנתניה ב-2002; איברהים חאמד, שהיה האיש החשוב השני בארגון הטרור ביהודה ושומרון אחרי אל עארורי ומפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם ביהודה ושומרון, ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש לדיווח ומסר כי "יש המון רחש בתקשורת סביב המאמצים להשיג עוד שחרור של חטופים, אז אני רוצה להבהיר כי אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש, לא בכל מחיר. יש לי קווים אדומים. אנחנו לא נסיים את המלחמה, אנחנו לא נוציא את צה"ל מהרצועה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים. אנחנו פועלים כל הזמן לשחרור חטופינו ולהשגת יעדי המלחמה הנוספים: חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום. אנחנו עובדים על שלושתם יחד ולא נוותר על אף אחד מהם".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה