חדשות בארץ

דיווח בבריטניה: מאמץ לסכם עסקה לשחרור חטופים תמורת חודש הפוגה

על פי הדיווח, ישוחררו 30 חטופים תמורת מאה אסירים פלסטינים. ההפוגה תתקיים במהלך חודש הרמדאן, שיחל בעוד חמישה שבועות. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הודיע כי ההצעה נשקלת

קרובי החטופים לפני פגישה עם נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)קרובי החטופים לפני פגישה עם נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה היום (שלישי), כי הונחה הצעה חדשה שתאפשר שחרור חלק מהחטופים הישראלים בעוד מספר שבועות. על פי הדיווח, ישראל תשחרר בין 100 ל-200 אסירים פלסטינים תמורת 30 חטופים, עם דגש על ילדים, נשים, חולים ופצועים. כמו כן תתבצע הפוגה במלחמה למשך חודש הרמדאן, שיחל בעוד חמישה שבועות.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, יגיע מחר למצרים לפגישות, לדבריו בעקבות הזמנה שקיבל מהמצרים. טרם צאתו לקהיר אמר הנייה כי ההצעה שהועלתה בפריז תיבחן, לצד הצעות נוספות: "חמאס פתוח לדון בכל יוזמה רצינית. נלמד את ההצעה. העדיפות היא לסיום המתקפה הישראלית ונסיגה מלאה של הכוחות הישראליים מעזה. חמאס פתוח לכל הרעיונות שיובילו לסיום המתקפה הישראלית על עזה". הצהרה זו מצטרפת להצהרת החמאס בעזה, שהודיע אתמול כי "לא יהיה משא ומתן עד שישראל לא תודיע על סיום המלחמה וכוחות צה"ל יעזבו את הרצועה".

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד א-נח'אלה, הצטרף לעמדת החמאס ואמר כי "לא נעסוק בעסקה מבלי להבטיח הפסקת אש כוללת, נסיגה של כוחות צה"ל, שיקום הרצועה ופתרון מדיני שמבטיח את זכויות הפלסטינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לנושא ובעת ביקור במכינה בעלי אמר: "אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר - אנחנו לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדינו וזה אומר - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים! כל זה לא יקרה. מה כן יקרה? ניצחון מוחלט".

הקבינט המצומצם דן אתמול במתווה שהציעו המתווכים הקטאריים והמצריים בפגישתם בפריז עם ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר. המתווה שעליו דובר כולל מספר פעימות, בראשונה שחרור נשים, מבוגרים וחולים כרוניים. הפעימה השנייה תכלול גברים צעירים מהמסיבה ברעים וחיילות, הפעימה השלישית חיילים ובפעימה הרביעית ישוחררו גופות.

לשכת ראש הממשלה הכחישה אתמול דיווח בחדשות 12, לפיו ישראל מוכנה לעסקה במהלכה ישוחררו כמה עשרות חטופים תמורת כ-60 עד 90 ימי הפוגה ושחרור כאלפיים אסירים פלסטיניים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על הדיווח ואיים כי אם עסקה זו תצא אל הפועל מפלגתו תפרוש מהממשלה. לדבריו, "עסקה מופקרת של שחרור 2,000 מחבלים רוצחים והפסקת לחימה ממושכת זה קו אדום. אין לנתניהו ממשלה איתנו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה