פורום מומחיות

מה עושים כשהילדה לא רוצה להיכנס לגן?

הילדה אוהבת את הגן, ובכל זאת קשה לה להיפרד. מה אפשר לעשות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני אם לשלושה ילדים. הגדולה בת ה-5 ב"ה אוהבת את הגן, ובפרט את הגננת, אבל בכל בוקר כשאני מביאה אותה לגן – היא נצמדת אלי, מחזיקה אותי ולא רוצה להיכנס (בלי דמעות ובכיות, יותר בקטע של בושה), כאילו זה יומה הראשון בגן. הגננת אומרת לי שדקה לאחר כניסתה היא כבר מתנהגת ומשחקת כרגיל. דיברנו איתה וגם ניסינו עם פרסים, ולא עזר, מה ניתן לעשות בנידון?

הקושי של הבת שלך הוא קושי בפרידות ומעברים. קושי זה מגיע בגיל הגן, ויכול להימשך עד כיתה א' ואפילו קצת יותר. כשמדובר בקושי בפרידה, הילדים בדרך כלל אוהבים את הגן ואת הגננת, וטוב להם שם.

דבר ראשון, חשוב שהילדה תראה שאמא רגועה, ושאף על פי שלילדה קשה, אמא מכניסה אותה לגן בביטחון.

בנוסף, חשוב לדבר עם הילדה על הקושי. ניתן לומר: "אני רואה שקשה לך להיכנס לגן, אף על פי שאת אוהבת את הגן ואת הגננת, ושיש לך גם חברות בגן. אמא צריכה ללכת, אבל אני יודעת שטוב לך בגן ואני סומכת על הגננת שלך. איך תרצי שניפרד – עם חיבוק או עם נשיקה? או שאני אתן לך משהו ביד (למשל ממתק קטן)? ואז להיפרד בצורה שהיא בחרה, לומר "שלום" וללכת בביטחון. (חדוה אזולאי, עו"ס ומטפלת בשילוב CBT)

 

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים