בריאות ותזונה

ט"ו בשבט הגיע: רשימת הפירות היבשים הכי בריאים

הם מכילים ערכים תזונתיים שתורמים לבריאות, אבל חלקם מכילים צבעי מאכל ועדיף לא לצרוך אותם. ממה עוד צריך להיזהר?

אא

ט"ו בשבט חל היום והוא הזדמנות טובה לאכול פירות יבשים שאתם לא צורכים רוב השנה. הם מכילים ריכוז גבוה סיבים תזונתיים, ויטמינים ועוד ולחלקם יש אפילו סגולות שיכולות לסייע לגוף שלכם.

אורטל ברובין-חן, רכזת תחום הנטורופתיה בכללית רפואה משלימה, סיפרה לאתר מאקו כי השזיפים המיובשים מסייעים רבות בזירוז פעולות מערכת העיכול וכן מונעים עצירות.

האננס המיובש שאינו מכיל סוכר, כפרי יבש, מסייע בהפחתת גזים ובעיות במערכת העיכול. הג'ינג'ר, לעומת זאת, הוא אלטרנטיבה לתרופות המשמשות נגד טיפול בזיהומיים נגיפיים. לדבריה, גם חמוציות טבעיות פותרות לנשים בעיות ודלקות בדרכי השתן, אך רק במקרה שאין בהם תוספת סוכר שיכול לגרום דווקא לפעולה הפוכה.

על השאלה מהו הפרי היבש המומלץ ביותר ענתה: "תמר הוא פרי יבש מומלץ במיוחד. הוא מכיל סיבים תזונתיים רבים המסייעים במניעת בעיות עיכול ועצירות, ויש לו ערך תזונתי גבוה שכן הוא עשיר גם בוויטמינים ובנוגדי חמצון שונים, כמו מגנזיום, אשלגן וברזל". היא מוסיפה כי את הפירות היבשים רצוי לשלב עם אגוזים או שקדים טבעיים, שאינם קלויים או ממולחים או מסוכרים.

על השאלה כמה לאכול ענתה: "עבור רוב האנשים, מספר האגוזים האידיאלי הוא עד 10 אגוזים או שקדים ביום. מי שמנסה לעלות במשקל, יכול לאכול גם יותר, אך למי שמעדיף לשמור או שואף לרדת במשקל, חשוב לזכור כי אף שהם מהווים חלופה בריאה לארוחת ביניים או נשנוש, האגוזים וכלל הפירות היבשים, הם בעלי ערך קלורי גבוה ואחוזי שומן גבוהים ולכן לא מומלץ להפריז בצריכתם".

מהם הפירות היבשים שעלולים להזיק? "חלק מהפירות היבשים עשויים להכיל רכיבים פחות מומלצים לבריאות, כמו צבעי מאכל שונים  שצבעם בוהק, וסביר להניח כי לאלה הוסיפו להם צבעי מאכל כמו טרטרזין. מחקרים הראו כי טרטרזין מגביר את הסיכוי לחלות במחלות שונות, כמו: סוכרת ואנמיה, ואף מעלה את הסיכוי להפרעות קשב וריכוז. זאת הסיבה שהשימוש בו נאסר בארצות רבות בעולם".

בנוסף, ברובין-חן ממליצה לקנות פירות יבשים שנמכרים בצורתם האורגנית. "אם חשקה נפשכם במשהו חדש, כדאי לנסות פירות יבשים שעוד לא טעמתם כמו פירות הסמבוק השחור, שיכולים לסייע בחיזוק מערכת החיסון ולעזור במניעת שיעול, ובטיפול בהורדת חום. ארוניה ברי, משמשת לסיוע בדלקות חוזרות בדרכי השתן והיביסקוס יבש יכול לעזור בהורדת לחץ דם ובשיפור רמות הסוכר בדם".

תגיות:פירות יבשיםט"ו בשבט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה