חדשות בעולם

על הכוונת: סכום עתק על ראשו של איש עסקים איראני שמממן טרור

ארה"ב הציבה פרס של עד 15 מיליון דולר עבור מידע על איש העסקים חוסיין האתפי ארדכאני. לטענתה מפעיל רשת בינלאומית שסייעה למשמרות המהפכה. האיראנים פיתחו בעזרתו טכנולוגיות מתקדמות של אמצעי לחימה

כטב"ם איראני (צילום: shutterstock)כטב"ם איראני (צילום: shutterstock)
אא

ארה"ב הציבה היום (רביעי) פרס של עד 15 מיליון דולר עבור מידע על איש עסקים איראני, המפעיל רשת בינלאומית שסייעה למשמרות המהפכה להשיג טכנולוגיות מתקדמות עבור פיתוח של אמצעי לחימה.

על פי הרשויות בארה"ב, חוסיין האתפי ארדכאני מפעיל בעשור האחרון רשת שמתפרשת על פני המזרח התיכון ומזרח אסיה, כולל חברות באיחוד האמירויות, מלזיה והונג קונג, לטובת רכישה והעברה של חומרים, טכנולוגיות רגישות ורכיבים מתוצרת ארה"ב ומדינות אחרות עבור ארגון הפיתוח הצבאי של חיל האוויר של משמרות המהפכה. בזכות סיוע זה פיתחו בין היתר האיראנים כטב"מים מדגמי שאהד-136 ושאהד-131, שגם הועברו לרוסיה ומשמשים למתקפה על אוקראינה.

המהלך עליו הודיעה ארה"ב מצטרף להודעת משרד המשפטים האמריקני בחודש שעבר על הגשת כתב אישום נגד איש העסקים, בגין פשעים שקשורים לרכש של רכיבים מיקרואלקטרוניים דו שימושיים מתוצרת ארה"ב עבור איראן, במקביל להכנסתו של ארדכאני לרשימת הסנקציות של משרד האוצר.

תגיות:איראןארה"בסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה