חדשות בארץ

נתניהו: "המלחמה נמשכת והיא תימשך עד הסוף - עד שנשלים את כל יעדינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום בבסיס חיל האוויר בנבטים וקיבל סקירה על הפעילות בעזה. ראש המל"ל צחי הנגבי בדיון בוועדת החוץ והביטחון: "אין מה לדון על היום שאחרי". האמריקנים מדווחים על מתווה חדש לשחרור חטופים

נתניהו בבסיס חיל האוויר (צילום: קובי גדעון / לע״מ)נתניהו בבסיס חיל האוויר (צילום: קובי גדעון / לע״מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר "נבטים" בדרום הארץ. הוא הגיע לטייסת 116 – "אריות הדרום", המפעילה את מטוס ה"אדיר" (f35i) וקיבל סקירה מבצעית ממפקד הבסיס, תא"ל יותם סיגלר, על פעילותה עד כה בלחימה בכלל הזירות.

בהמשך, ראש הממשלה ביקר ביחידת "מעוף רחב" - התארגנות משותפת של חיל האוויר ואגף המודיעין, במטרה להפוך את ייצור המטרות לרחב היקף לשלילת והשמדת יכולות ואויב.

נתניהו התייחס להמשך הלחימה בעזה ואמר כי "המלחמה נמשכת והיא תימשך עד הסוף, עד שנשלים את כל יעדינו: החזרת החטופים, חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל. שאף אחד לא יטעה בנו. אנחנו נמשיך להילחם ביבשה, בים וגם באוויר, עד הניצחון המוחלט".

הנגבי: "ישראל העבירה הצעה חדשה לשחרור חטופים"

ראש המל"ל צחי הנגבי השתתף היום בדיון בוועדת החוץ והבטחון, מסר סקירה ביטחונית לחברי הוועדה והתייחס לנושא החטופים. לדבריו, "ישראל העבירה הצעה לעסקת חטופים חדשה, שלא כוללת עצירת המלחמה".

בנוגע להמשך הלחימה ו"היום שאחרי", אמר הנגבי: "העזתים לא יחזרו לצפון הרצועה עד סוף הלחימה. הגירה, כיבוש והתיישבות בעזה לא על הפרק ולא במטרות המלחמה, אולי אם תקום כאן ממשלה אחרת. כרגע אין לזה שום היתכנות. מוקדם לדבר על 'היום שאחרי חמאס' - כאשר חמאס טרם הוכרע. אנו מתמודדים במערכה רב-זירתית הכוללת שמונה זירות. הזירה המרכזית - המערכה בעזה; השנייה היא הזירה הצפונית, שיכולה להתפתח למלחמה; השלישית היא בתימן; הרביעית היא בסוריה; החמישית היא עיראק, שמשתתפת במערכה באמצעות מליציות שיעיות; השישית היא יו"ש; השביעית היא ברחבי העולם - יש מאמצים לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות והשמינית היא איראן, המחוללת של כל הזירות האחרות".

הנגבי העריך גם כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מקשיח עמדות בכל הנוגע למשא ומתן עם ישראל. לדבריו, "גם אם סינוואר נמצא מתחת לקרקע ברצועת עזה, ישראל לא תוותר על להגיע אליו ולפגוע בו. הוא כבר מתחיל להבין את זה, ולכן הדרישות שלו במשו ומתן החטופים עם קטאר נועדות כדי להבטיח את הישרדותו. אולי הוא לא בחר במודע במהלך של התאבדות, אבל גם בן לאדן וגם מנהיגי דאעש חשבו שאפשר לטבוח באלפים בלי לשלם מחיר. סינוואר כבר לא ייצא מהמנהרות לעולם, וגם אם זה ייקח חודש או שנה או חמש שנים - בסוף נגיע אליו".

יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין, הוסיף לדברי הנגבי: "יש שיח ער בנוגע ליום שאחרי. ובכן, אחשוף מעט לגבי היום שאחרי. ביום שאחרי לא יהיה גורם פלסטיני שיחנך את ילדיו לרצח יהודים. לא תהיה יותר אונר"א. לא בעזה, לא ברשות ולא בירושלים. העידן של חינוך ההסתה – הסתיים".

יש לציין כי היום צוטט בתקשורת האמריקנית ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, שאמר: "אנחנו עובדים על עסקה חדשה כל יום וזה למה ברט מקגורק היה בדוחא. אני לא יכול לפרט אבל אנחנו בשיחות מתקדמות בקטאר על עסקה נוספת. אנחנו מקווים שזה יקרה כי יש יותר מ-140 חטופים שעדיין מוחזקים, אך אני  לא רוצה לדבר מוקדם מידי".

בגלי צה"ל דווח כי גורמים אמריקניים מעידים על התקדמות משמעותית בדרך לעסקת חטופים. המשפחות מספרות כי למדו על כך בשתי פגישות שהתקיימו בארה"ב עם גורמים המעורבים במשא ומתן. באותן פגישות נטען כי מתגבשת עסקה שישראל ככל הנראה תוכל להסכים לה, אך לא נמסר לוח זמנים".

תגיות:צחי הנגביבנימין נתניהוחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה