חדשות בעולם

החל המסע בחזרה לבית הלבן: טראמפ ניצח באייווה

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זכה בקולותיהם של רוב המצביעים, במדינה הראשונה שבוחרת את מועמד המפלגה הרפובליקנית. אייווה זכתה בעבר לכינוי "המדינה שמנבאת את התוצאה הסופית בבחירות הכלליות"

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

הפריימריס לבחירת מועמד המפלגה הרפובליקנית בארה"ב נפתחו הלילה (בין שני לשלישי) במדינת אייווה. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זכה ברוב קולות הבוחרים, ומושל פלורידה לשעבר, רון דה-סנטיס, הגיע למקום השני.

טראמפ גרף לא פחות מ-51% מהקולות, דה-סנטיס קיבל כ-21% וניקי היילי, בעבר שגרירת ארה"ב לאו"ם, דורגה במקום השלישי עם 19% מהקולות. איש העסקים ויווק רמאסוואמי דורג רביעי עם 7.66% בלבד - נתון שהספיק לו כדי להודיע על פרישה מהמרוץ.

במטהו של טראמפ הביעו שביעות רצון מהתוצאה, שכן הם קיוו לפתוח את המסע חזרה לבית הלבן ב"רגל ימין". אייווה זכתה בעבר לכינוי "המדינה שמנבאת את התוצאה הסופית בבחירות הכלליות", לאחר שלאורך עשרות שנים, מי שזכה בה, הגיע לבית הלבן.

עם זאת, גם במטה טראמפ יודעים שהדרך ארוכה. הפריימריס, שמקיפים 52 מדינות ועוד ארבע טריטוריות אמריקניות מעבר לים, עתידים להמשך עד לחודש יולי, אז, בתום ההצבעה, יוכרז המועמד שיוביל את הרפובליקנים במאבק על הנשיאות מול הנשיא המכהן, הדמוקרט ג'ו ביידן. טראמפ, יש להזכיר, מתמודד עם כמה תביעות משפטיות, חלקן פליליות, שעלולות להוביל, אם יורשע, להוצאתו מהמרוץ לנשיאות.

"אני רוצה להגיד לכולם", הודה טראמפ למצביעיו לאחר שנודע לו על הניצחון, "חלף זמן מה ואני רוצה להודות לאנשים הנהדרים של איווה - תודה אנחנו אוהבים את כולכם. אני חושב שזה הזמן שכולם בארצנו יתאחדו, בין אם הם רפובליקנים, דמוקרטים, ליברלים או שמרנים".

המדינה הבאה שבה ייערכו הפריימריז היא ניו המפשייר, בשבוע הבא. כל מדינה מיוצגת על ידי מספר אחר של נציגים, לפי גודל האוכלוסייה ולפי שטחה. הנציגים מייצגים את בחירת תושבי המדינה בפריימריז הוועידה הרפובליקנית ביולי, שבה יוכרז באופן רשמי המועמד לנשיאות מטעמה של המפלגה. מאחר שיש 2,429 נציגים, המועמד הראשון שיבטיח 1,215 נציגים - יותר ממחצית ממספר הנציגים - יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות.

תגיות:דונלד טראמפבחריות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה