חדשות בעולם

עמנואל מקרון: "צרפת אינה נוטשת את ילדיה. אסור להיכנע, אתם יכולים לסמוך עלי"

נשיא צרפת נשא נאום מצולם ואמר: "האומה הצרפתית נחושה שאוהד ועופר יחזרו אל ילדיהם ששוחררו". נשיאת העליון לשעבר: "אנחנו במלחמה מול אויב מר ואכזר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נשא אתמול נאום בעצרת "100 ימים של גיהנום" שקראה להחזרת החטופים הביתה. הנאום נערך באמצעות וידאו ומקרון התייחס לחטופים בעלי אזרחות צרפתית שנמצאים בעזה. "חלפו מאה ימים מאז איתן, ארז, סהר ומייה חזרו אלינו, אבל אנחנו מבכים את מותו של אליה שנרצח על ידי חוטפיו בעזה. האומה הצרפתית נחושה שאוהד ועופר יחזרו אל ילדיהם ששוחררו, שאוריון ישוחרר, שכל חטופי מתקפות הטרור מה-7 באוקטובר ישוחררו. צרפת אינה נוטשת את ילדיה לכן יש לחזור ולחדש שוב ושוב את המשא ומתן לשחרורם. אסור להיכנע, אסור לוותר, לעולם משום שאין אנו יכולים להסכים ולעולם לא נסכים לאף קורבן. נעשה הכל, אם כך, ואתם יכולים לסמוך עלי, כדי להחזיר את כולם הביתה, אליכם".

מעל 120,000 השתתפו אתמול בכנס, בו נכחו גם שגריר צרפת בישראל, שגריר ארה"ב בישראל, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, רז בן עמי, לנה טרופנוב, משפחתו של עומר שם טוב, ואחותה של דורון שטיינבכר.

שלי ומלכי שם טוב, הוריו של החטוף עומר שם טוב: "אני ובעלי מלכי חונכנו על ערבות הדדית וכך גם חינכנו את ילדינו. חינכנו אותם שלא משאירים אף אחד מאחור. מאה ימים שאין לי אוויר לנשימה ולעומר, שנמצא בשבי ללא המשאף שלו, באמת אין אוויר לנשימה. מאה ימים שאני נכנסת לחדר של עומר ואומרת לו שיהיה חזק ומתפללת. אני מבקשת מעומר שימתין עוד קצת, עוד טיפה. אנחנו נחזיר אותך הביתה".

ג'ייקוב ג. לו, שגריר ארה"ב בישראל, אמר: "כשגריר ארה"ב בישראל אני עומד לצידכם. הנשיא ביידן וארה"ב נחושים להשיב הביתה את כל החטופים הנותרים. כדי לעשות זאת, אנו עובדים מסביב לשעון מול ממשלת ישראל, קטאר, מצרים וכל מדינה אחרת שיכולה להוביל לפריצת דרך להחזיר את החטופים הביתה. לא נפר את ההתחייבות שלנו עד שכולם יחזרו הביתה. אנחנו מאוחדים סביב הדרישה להחזירם עכשיו".

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים ובעלה אוהד חטוף בעזה, התייחסה למצב: "במהלך שנות היכרותנו אוהד הציע לי 10,950 פעמים נישואין, בכל בוקר לצד הקפה אמרתי לו כן. ב-100 ימים האחרונים אני מתעוררת כל בוקר ומתאכזבת לגלות שלא אקבל הבוקר עוד הצעת נישואין. אוהדי שלי, לימדתי אותך איך זה להיות בזוגיות, אבל לא לימדתי אותך איך זה להיות חטוף. להיות חטוף זה לא לדעת אם ומתי תגיע הארוחה הבאה שלך. להיות חטוף זה להרגיש חנוק בכל שעות היממה. להיות חטוף זה לא לדעת מתי תזכה לראות אור יום. מבחינתי, כל עוד אוהד לא בבית, אני עדיין חטופה. הזמן של אוהד ושל שאר החטופים הולך ואוזל. קבינט המלחמה חייב לאשר כל עסקה שתביא לשחרור של אוהד ושל שאר החטופים".

דורית בייניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון: "אנחנו במלחמה מול אויב מר ואכזר, כזה שכל חוקי המלחמה והנורמות שקבעה הקהילה הבינלאומית לא תקפות לגביו. אנשי חמאס טבחו באנשים חפים מפשע ומבקשי שלום. החזקת אנשינו היא מהחמורים בפשעי המלחמה. בעוד אנו נאבקים על ההגנה על מדינתנו, אנו נתקלים בצביעות ובעזות מצח בבית הדין הבינלאומי בהאג ומואשמים בהאשמות כוזבות. לצידנו נעמדות ממשלות גרמניה וקנדה שמתנגדות לתביעה ואנו מקווים שממשלות נוספות יצטרפו לקראתנו. הטבח שבוצע ב-7 לאוקטובר אינו חלק ממאבק לגיטימי ואינו עומד בשום אחד מכללי המלחמה. המשימה עוד לא נגמרה והזמן דוחק. אתם לא חוסכים מאמץ בארץ ובעולם לשחרורם. שחרור החטופים זה המטרה החשובה ביותר, לפני הכל ומיד".

לנה טרופנוב ששוחררה משבי חמאס בעזה ובנה עדיין חטוף אמרה: "לפני חודש וחצי עמדתי פה לפניכם שמחה ונרגשת אחרי שחזרתי משבי חמאס. מאז לצערי אני הרבה פחות אופטימית ושמחה. לא תיארתי לעצמי שנגיע ל-100 ימים שבהם סשה נמצא חטוף בעזה. הרבה פעמים אני מצטערת שחזרתי מהשבי כי שם עוד הייתה לי תקווה. כל מה שנשאר לי זה הבן שלי, סשה, שנחטף גם הוא ועדיין שבוי בעזה. אם חמאס לא הצליח להרוג אותי, אני פונה לכל מקבלי ההחלטות במדינת ישראל ומבקשת: 'אל תהרגו אותי'. כל יום בלי סשה, הורג אותי. תמונת הניצחון היחידה היא חזרה של השבויים בחיים, ולא ב-136 ארונות".

ימית אשכנזי, אחות של החטופה דורון  שטיינברכר: "בשבעה לאוקטובר רצחו אותנו והשפילו אותנו. בכוחות אדירים ותעצומות נפש של לוחמת, אחותי הקטנה שלחה לחברותיה הקלטה קולית והצליחה להציל אותן. אני הולכת לישון עם ההקלטה הזו בכל לילה. מאות משפחות הפכו להיות משפחה אחת גדולה ואמיצה, שנלחמת כל יום מחדש להציל את החיים של אהובינו. אני  קוראת לחברי קבינט המלחמה: האהובים והאהובות שלנו נמצאים שם. במרתפי החמאס. בתנאים מחפירים. בקור. ללא אוכל. ללא מים. ללא אור יום וללא טיפול רפואי ראוי. בסכנה. אני לא מתכוונת לקבל את אחותי בארון! לאחותי אין מחיר! לאף אחד מהחטופים אין מחיר!".

 

תגיות:חטופיםצרפתעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה