פורום מומחיות

איך מחנכים ילדה שאוהבת להחליט ולהנהיג?

בת השנתיים וחצי רוצה להנהיג את כל הבית. איך מובילים אותה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש לי ילדה בת שנתיים וחצי, בעלת אופי מנהיג והחלטי, מה שגורם לכך שבמהלך היום יש לה דעה בכל דבר ועניין. איך כדאי להתנהל איתה, כך שמצד אחד לא נשבור אותה ואת האופי המיוחד שלה, שיכול להוביל אותה בהמשך להצלחות רבות, ומצד שני בלי לפגוע בחינוך ובקבלת הסמכות שלנו כהורים?

ילדה בת שנתיים וחצי לא יודעת מה טוב לה ומה נכון להחליט בסיטואציה מסוימת. בגיל זה, קרוב לגיל שלוש שנים, ילדים מבטאים את הצורך שלהם להיות עצמאיים, כשבמקביל הם זקוקים להמשיך להיות הילד שתלוי ונשען על ההורים. לכן אנו ההורים צריכים להיות הבוגר האחראי שמחליט עבורה.

בכל סיטואציה שבה זה מתאפשר, כדאי לתת לה 2 או 3 אופציות שעליה להחליט ביניהן. אם למשל היא מתעקשת בבוקר ללבוש משהו אחר ממה שאתם מציעים לה, אפשר לתת לה בכל בוקר שני בגדים, ולומר לה לבחור ביניהם. אם לדוגמא היא אומרת שהיא לא אוהבת את מה שהכנתם לה בסנדוויץ' לגן, ניתן לתת לה לבחור בין שלושה סוגי ממרחים. כך ניתן יהיה לאפשר לה לבטא את החלק שרוצה להרגיש "אני גדולה ויכולה להחליט לבד". חשוב לא להתרגש אם היא בוכה ולא מסכימה למה שאתם מציעים. יש לדבר איתה ברוגע אבל בסמכותיות, כשברור שרק אתם אלו שקובעים בסופו של דבר מה האפשרויות, למה אתם מסכימים ולמה לא.

(חדוה אזולאי, עו"ס ומטפלת בשילוב CBT)

תגיות:מנהיגותפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה