הרבנית חגית שירה

הדמיון - אויב או חבר? תלוי מה את עושה איתו

הדמיון יכול להפיל אותך, והדמיון יכול להרים אותך למדרגת אמונה גבוהה. אם את רוצה ישועה, תציירי אותה במחשבתך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דמיון הוא פעולה ספונטאנית שכולנו חוות במהלך היום והלילה. את מדמיינת כאשר את חושבת על מה שהיה, או על מה שאת רוצה שיהיה. דמיון הוא הצד היצירתי שלנו, ואצל נשים מסוימות (לא אצלך) זה חזק, ותופס חלק נכבד במשך היום.

הדמיון שלנו הוא ציור במחשבה, והוא מכשיר מופלא, הוא אינסופי, אין לו גבולות או מגבלות והוא פועל עלינו כמו קסם. רק מה? דמיון – לשון לדמות ולמיין. צריך למיין, בין הדמיון החיובי לבין הדמיון השלילי.

כותב הרב וולבה: "הציור הוא המפתח לאמונה, ציורים מעוררים ומחזקים את הכוח" (עלה שור).

זה גדול וזו מצווה, לצייר לעצמך איך היה השעבוד במצרים, איך משה נולד והבית התמלא באור, איך אמא שלו יוכבד מכינה לו תיבה קטנה והיא שטה ביאור, איך מרים הקטנה משגיחה עליו בין קני הסוף ואיך ידה של בתיה בת פרעה מתארכת.

זה גדול וזו מצווה, לדמיין את הסנה בוער באש ואת מטהו של משה הופך לנחש... את המכות. את יציאת מצרים. את מתן תורה. ו...תתכונני, יש הרבה מה לצייר בחומש שמות.

וכך אומר רבי יהודה הלוי בספר הכוזרי: "הרוצה לחזק ולהעמיק את אמונתו, זו היא עבודתו", לצייר את זה בדמיון! לראות את זה, לחוות את זה. חומש שמות הוא חומש האמונה, הוא חומש הגאולה והמתנות. רק שצריך לעורר את הדמיון החיובי ולצייר את זה במחשבה. כך מחיים את העוצמה והניסים כאן ועכשיו.

זכרי, הדמיון יכול להפיל אותך, והדמיון יכול להרים אותך ולהביא אותך למדרגת אמונה גבוהה. רק תמייני! תזרקי את כל הדמיונות הפסולים, את כל הציורים השחורים והאפלים, אלה שלא מביאים אותך לשום מקום, אלה שסתם שורפים לך זמן ומפילים אותך, והשתמשי בכוח המופלא הזה לעורר בחייך עוצמה, כוח וניסים.

הביטי בבריאה, היא ציור: "אין צור כאלוקינו", אין צייר כאלוקינו – תפתחי את החלון והביטי בשמיים – הם מספרים כבוד א-ל.

תציירי את עצי היער מרננים לפני השם, את הרוח הנושבת עושה דברו... והגוף שלך, כל התהליכים שאת עוברת, במיוחד אישה – מבשרי אחזה א-לוה! אמונה – זהו הציור הנכון והאמיתי (רמב"ם).

אנחנו בתחילתו של חומש שמות המופלא. כדי לזכות למתנות שהוא טומן בחובו, תדמייני אותו, את החומש הזה. יש בו הכל. אמונה ותפילה, זוגיות וילודה, פרנסה, ניצחון וגאולה, תורה וגם שירה. הכל!

ועוד משהו על דמיון: הוא מעורר מציאות, ולכן אם את רוצה ישועה, תציירי אותה במחשבתך, הרגישי אותה, הכיני לה מקום – והיא בוא תבוא. אמן.

תגיות:דמיונותהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה