חדשות בעולם

אילון מאסק חסם את החשבון של חמאס בטוויטר. זו הסיבה

בעלי רשת X הסביר כי החשבון, "קסאם 2024", נחסם: "אם ממשלה מוכרת על ידי האומות המאוחדות, אנחנו לא נשעה את החשבון שלה. חמאס אינו מוכר על ידי האומות המאוחדות, ולכן החשבון נחסם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבעלים של רשת X (טוויטר לשעבר) ואיש העסקים המיליארדר, אילון מאסק, הסביר מה הסיבה שבגללה החליט לחסום את חשבון חמאס - "קסאם 2024". מאסק הסביר כי מספר חשבונות של רשת הטרור נחסמו בעבר, אך הארגון ממשיך לפתוח חשבונות חדשים כל הזמן, ועליו לעצור זאת.

אחד מהמגיבים היה הצייצן האנטישמי ג'קסון הינקל, שתומך גם בולדימיר פוטין. הוא מחזיק בדעות פרו-פלסטיניות ואנטי-ישראליות ומעריץ את חמאס. הינקל הפך למפורסם בזכות פרסום תאוריות קונספירציה נגד ישראל. אתמול כתב הינקל שאלה בחשבון שלו, תוך שהוא מפנה אותה למאסק. הוא שאל מדוע בחר לחסום את חמאס אך להשאיר את החשבון של מה שהוא מכנה, ברוב חוצפתו, "מדינת הטרור ישראל".

מאסק, שלאחרונה ביקר ביישובי העוטף יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מיהר להשיב לציוץ, וענה: "זו אכן הייתה החלטה קשה. בזמן שהרבה מנהיגי מדינות, כולל בארה"ב, קוראים לרצח של אזרחים, לנו יש 'חוק הפטור לאומות המאוחדות'". מאסק הוסיף בהמשך: "אם ממשלה מוכרת על ידי האומות המאוחדות, אנחנו לא נשעה את החשבון שלה. חמאס אינו מוכר על ידי האומות המאוחדות, ולכן החשבון נחסם".

בתחילת המלחמה שמענו כמה ביטויים חריגים ממאסק, אך מאז הביקור הוא נשמע אחרת. לאחרונה יצאו נגדו מספר חברות בטענה לציוץ אנטישמי שפרסם. ענקיות הטכנולוגיה אפל, דיסני ואחרות הפסיקו לפרסם ברשת החברתית שלו, ומאוחר יותר, בעקבות הביקור, הוא התחרט. לראיון שקיים אחר כך הוא עלה עם דיסקית החטופים והסביר את משמעותה. הוא צפה בסרטון הזוועות, ראה מקרוב את מעשי הטבח והשתכנע כי ישראל צודקת במלחמה.

בנוסף, מאסק החליט להגיב לציוץ מפרגן עם פסוק מספר משלי, בעברית. "קְֽנֹה־חׇכְמָ֗ה מַה־טּ֥וֹב מֵחָר֑וּץ וּקְנ֥וֹת בִּ֝ינָ֗ה נִבְחָ֥ר מִכָּֽסֶף", כתב מאסק. הפסוק, מפרק ט"ז בספר משלי, מדגיש את חשיבות החכמה על פני הממון. ההפתעה של העוקבים שלו הייתה רבה, משום שהוא נחשב לאיש עשיר מאוד. מאסק צייץ את הפסוק ובכך הביע הסכמה עם ביקורת חיובית שכתב עליו איש עסקים ישראלי בשם מייקל אייזנברג.

תגיות:אילון מאסקחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה