חדשות בארץ

הקטארים מציעים: הגליית מנהיגי החמאס וסיום המלחמה - תמורת שחרור חטופים

ההצעה הקטארית הונחה בפני חברי קבינט המלחמה. גורמים מדיניים בישראל מסרו כי סיום המלחמה אינו עומד על הפרק. ישראל מציעה תמורת החטופים מספר ימי הפוגה ושחרור אסירים פלסטינים

מיצג בכותל המערבי למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג בכותל המערבי למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

קטאר גיבשה הצעה נוספת לשחרור החטופים הנמצאים בידי ארגוני הטרור בעזה והיא תוצג הערב (רביעי) לחברי קבינט המלחמה.

לפי ההצעה, שפרטיה נחשפו בחדשות 13, ראשי חמאס יוגלו מעזה, כלל החטופים ישוחררו - אם כי בשלבים, וצה"ל ייסוג מרצועת עזה. קבינט המלחמה צפוי לדון בה וגם בסוגיית "היום שאחרי". על פי הצהרות חברי הקבינט המצומצם בימים האחרונים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, כמו גם שרי הקבינט המורחב, ישראל תתנגד להצעה הקטארית.

רשת סקיי ניוז בערבית פרסמה הערב את עמדת חמאס על ההצעה החדשה לשחרור חטופים, שכוללת את הגליית הנהגת ארגון הטרור. על פי הדיווח, "בחמאס הדגישו ששחרור חטופים צריך להיות תואם לשחרור אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל והבהירו שאם לארגון לא יהיה תפקיד בניהול רצועת עזה אחרי המלחמה - הם דוחים את ההצעה".

מוקדם יותר היום דווח בקטאר כי התיווך המצרי חזר לנקודה שלפני חיסולו של סאלח אל-עארורי בלב רובע הדאחייה בביירות בשבוע שעבר. המאמץ הישראלי מתמקד בניסיון להבטיח כי עסקת החטופים תגיע בתמורה להפסקת אש זמנית בלבד - ולא קבועה.

ממטה החטופים והנעדרים נמסר: "הדיווחים על אודות עסקה חדשה שתוצג לקבינט מפיחים מעט תקווה במשפחות החרדות לגורל יקיריהן - הנמקים במנהרות החמאס כבר כמעט 100 ימים ולילות ללא אוכל, מים, וטיפול רפואי מציל חיים. כל יום שעובר, מצבם של החטופים הולך ומדרדר. אנו שבים ואומרים: אסור לקבינט המלחמה להתעסק בשום דבר אחר מלבד החזרת החטופים, אנו דורשים מהם לאשר כל עסקה שתוביל לשחרורם המיידי בחיים".

ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, יצר הבוקר קשר עם הנהגות החמאס והג'יהאד האיסלאמי, בנוגע לעסקת שחרור חטופים תמורת אסירים פלסטינים. כך דווח בתקשורת המצרית. המסר שהועבר לארגוני הטרור הוא כי ישראל מוכנה להניע מחדש את המגעים לעסקת חילופים, בתמורה להפוגה בלחימה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ביקר בקהיר בראש משלחת ביטחונית. הביקור נועד כדי לדון עם המצרים על המאמץ ההומניטרי של ישראל, סידורי הבטחון בציר פילדלפי וכן עסקת חטופים אפשרית. ההצעה הישראלית כוללת סעיפים חדשים שקשורים להפסקת האש, לשלבי הסיוע ההומניטרי ולמנגנון חלופת השבויים. ישראל הציעה בין היתר הפסקת אש זמנית וחופש פעולה צבאי ברצועה.

לפי הדיווח, הצד המצרי ביקש מהפלסטינים לשלוח נציגים לקהיר בדחיפות, והתנהלה תקשורת גם עם המתווכים הקטארים. חמאס השיב כי הוא דורש ערבויות לכך שישראל לא תחדש את המלחמה אחרי שחרור החטופים מעזה.

על רקע הגעתה של המשלחת ישראלית לקהיר, שלושה גורמים עובדים במקביל ובאופן שוטף על קידום העסקה - מצרים, קטאר וראש ה-CIA ביל ברנס. בגזרה המצרית, משלחת ישראלית נוספת אמורה לצאת לקהיר בימים הקרובים. במקביל, בארצות הברית לוחצים על קטאר להביא לפריצת דרך בנושא.

כזכור, החמאס הפסיק שיחות שהתנהלו בשבוע שעבר עם הקטארים והמצרים, לאחר חיסולו של בכיר חמאס בלבנון, סאלח אל-עארורי. דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, התייחס אתמול לניסיונות התיווך בין ישראל לחמאס, ואמר כי "יש חילופי רעיונות בין קטאר לגורמים שונים". אל-אנסארי ציין כי "הרעיונות של כל הצדדים מתמקדים ב"הגעה להפסקת הלחימה, מניעת התרחבותה והגעה לעסקת חילופי שבויים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה