חם ברשת

שנוי במחלוקת: אחרי שהתנצל בפני העם היהודי - קניה ווסט מחק את הפוסט

אחרי שסיפק אמירות אנטישמיות נגד יהודים, הזמר החליט לעשות מעשה ולהתנצל, אלא שאף אחד כבר לא מאמין לו שכוונותיו טהורות. הוא מחק את הפוסט המתנצל והזכיר לכולנו מיהו באמת

קניה ווסט (צילום: shutterstock)קניה ווסט (צילום: shutterstock)
אא

קניה ווסט הוא איש שנוי במחלוקת – על זה רוב האנשים מסכימים, אלא שאמירות שסיפק לאחרונה עשו רושם שאולי הוא מנסה לתקן את דרכיו. הזמר, שסובל מהפרעה דו-קוטבית, מאניה-דיפרסיה, תוקף לא מעט פעמים מגזרים שונים ואז חוזר בו. לאחרונה, ווסט צייץ גם נגד העם היהודי, התחרט – ואתמול (ראשון) הוא שוב מחק את הציוץ.

ווסט סיפק לאחרונה אמירות אנטישמיות, זכה לגינויים בכל העולם ואם זה לא מספיק, הוא כתב שיר חדש שבו הוא מקלל את היהודים. זאת, כמובן, לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. הוא סיפק בעבר מספר אמירות אנטישמיות ובישראל יודעים היטב שהוא מסוגל להפיץ את השנאה הזאת ברחבי העולם.

העובדה שווסט מחק את הציוץ אינה מפתיעה. רק לפני כחודשיים וחצי, רבים בעולם נחשפו לסרטון ובו קליפ שלו שבו הוא נשאל האם הוא אנטישמי. הוא כתב שורה שמבזה בנות יהודיות תוך שימוש במילים בוטות וצחק "ישו" ו"היטלר". הוא האשים את "היהודים בכך שהם שולטים בבנקים, בבתי החולים ובבתי הספר בלוס אנג'לס", לפני שהתנצל בפניהם.

כזכור, לפני שבועיים הגיע ה"תיקון": ווסט הפתיע והתנצל. בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם האישי שלו, הוא כתב טקסט בעברית עילגת מעט, וביקש סליחה מהעם היהודי בעקבות האמירות האנטישמיות שהשמיע בשנים האחרונות. בין היתר, ווסט שיבח את הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש. הוא טען ש"היהודים שולטים בעולם" והוסיף שלל משפטים שנויים במחלוקת, כולל אמירות גזעניות. חלק מהחברות המסחריות אף ניתקו איתו מגע בעקבות האמירות הללו. אגב, גם בישראל הייתה לו עדת מעריצים, אך רבים הפסיקו לשמוע את שיריו אחרי שהשמיע ביטויים אנטישמיים. "אני מתנצל בכנות לקהילה היהודית על כל התפרצות לא מתוכנת שנגרמה על ידי מילות או פעולותי. סליחתכם חשובה לי, ואני מחויב לתיקון ולקדם אחדות", כתב (השגיאות במקור, י"א) בעברית. כעת, נראה שבישראל כבר יידעו לקחת בערבון מוגבל אמירות שלו, גם אם יתנצל עליהן בעתיד.

תגיות:אנטישמיותקניה ווסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה