חם ברשת

מעומר אדם עד גיא הוכמן: אות "גיבורי העורף" יוענק למסייעי הלחימה

השניים סייעו לחיילי צה"ל, ומרים פרץ, שעומדת בראש וועדה לחלוקת הפרס, החליטה לתגמל אותם. אדם, שפתח חמ"ל ושלח מוניות לכל בסיסי צה"ל על חשבונו, התרגש. עוד זכו: יוסף חדאד ותמיר סטיינמן

(צילום: Arie Leib Abrams / Flash90)(צילום: Arie Leib Abrams / Flash90)
אא

אמנים וידוענים רבים נרתמו במהלך המלחמה למען חיילי צה"ל: הזמרים שרו בעורף, אחרים תרמו למסע ההסברה הישראלי והיו כאלה שהצליחו בזכות הרמת המורל הלאומי. הזמר עומר אדם והקומיקאי גיא הוכמן הם חלק מרשימה של אומנים שזכו לסייע לחיילי צה"ל ובהתאם לכך הם יקבלו את אות "גיבורי העורף" – פרס מטעם המועצה הציונית בישראל מבית ההסתדרות הציונית העולמית.

מרים פרץ השותפה לוועדה התקשרה לזוכים כדי לבשר להם על הענקת הפרס. הוכמן ענה בציניות: "על כמה הצ'ק?", והצליח להצחיק מעט את פרץ, שהתקשרה בהמשך גם לאדם. האחרון סיפר כי מתרגש מאוד מהזכייה בפרס.

אדם נרתם בימים הראשונים של המלחמה כדי לסייע לחיילים בזכות מיזם מיוחד: הוא אפשר לחיילים לקחת מוניות כדי לחזור הביתה ושילם על כך מכספו. הוא הקים בביתו גם חמ"ל מיוחד שנועד לסייע לחיילים ואזרחים שפונו מהעוטף.

במסגרת המיזם המיוחד, הוקם מוקד שאליו התקשרו מאות חיילים שהיו זקוקים ל"טרמפ" הביתה. אדם שלח אליהם מונית ספיישל לבסיס שהביאה אותם עד הביתה. בתחילת המיזם אדם מימן בעצמו את הנסיעות, ולאחר מכן קיבל פניות מחברות עסקיות שתרמו סכומים גבוהים על מנת לסייע לחיילים.

"אני מתקשרת אליך בכזאת התרגשות ובכזאת שמחה לבשר לך שהחלטנו בועדת הפרס על אנשים שפעלו למען העורף בישראל, שבחרה לך כדי להעניק לך את האות של גיבור העורף על הסיוע לחיילים, על ההופעות שלך, על המורל", אמרה לו פרץ. "אבל אני רוצה לומר לך משהו אישי, אני זכיתי לפגוש את הבן שלי בזכותך. הוא נמצא בצפון הרחוק מאוד, והוא היה צריך להגיע מהר דב לבית. בזכות המוניות שאפשרת לחיילי צה"ל, ברוך השם זכיתי להיפגש במהירות עם הבן שלי".
מלבד הוכמן ואדם, גם יוסף חדאד יזכה לפרס בקטגוריית ההסברה. כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן, זכה לפרס בקטגוריית התקשורת.

תגיות:גיא הוכמןעומראדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה