מדע לילדים

סיפורי ההצלה המופלאים של בעלי החיים בעוטף עזה

הכלב ברונו והעגלה תקווה הם חלק מבעלי חיים רבים שנותרו מאחור מאז פרוץ הלחימה, וחולצו על ידי עמותות ואנשים טובים שיצאו לשטח, חיפשו אחר בעלי חיים, והעניקו להם טיפול רפואי. מגזין "נפלאות עולם" עם הסיפורים המרתקים

(צילום: דפנה בן נון)(צילום: דפנה בן נון)
אא

ברונו הוא כלב ממושב יבול, שנבהל וברח כשפרצה המלחמה. עקבותיו נעלמו, וחברי כיתת הכוננות של המושב ניסו למצוא אותו, אך ללא הצלחה. "אחרי שישה ימים, ברונו פתאום הופיע בביתו כשהוא צולע ופצוע בכפות הרגליים. טיפלנו בו, והיום הוא בריא. הוא הוחזר למשפחה שמגדלת אותו, והם מאושרים על כך מאוד", מספרים המתנדבים שמגישים סיוע בעזרת רכב מסחרי גדול, שנתרם בעקבות המצב על ידי הווטרינר ד"ר עופר צדוק והפך להיות מרפאה וטרינרית ניידת. הרכב מצויד בכל הדרוש לטיפול בבעלי חיים, והוא מתופעל על ידי וטרינרים מתנדבים, שמגיעים לבתי המלון שבהם שוהות משפחות מהעוטף, ומעניקים טיפול לחיות המחמד שלהן. "יש הרבה מאוד בעלי חיים שזקוקים לנו, וזו עכשיו המשימה שלנו. גיבשנו צוות של וטרינרים, וכיף לנו מאוד יחד", מספרים המתנדבים, שנמצאים בעת כתיבת שורות אלו באזור עין גדי.

לאחר שתושבי הדרום נאלצו להתפנות מבתיהם, חיות מחמד רבות הלכו לאיבוד במהומה, ביניהן כלבים, חתולים ואף חיות משק כמו פרות ועזים שנותרו לבדן. למרבה השמחה, עמותות רבות ואנשים טובים שעוסקים בהצלת בעלי חיים יום־יום, החליטו להירתם למען החיות מהעוטף ולחלץ אותן. הם יצאו לשטח כדי לחפש אחר בעלי החיים, וכשמצאו אותם - העניקו להם טיפול רפואי, והשיבו אותם למשפחות או שיכנו אותם בבתים זמניים או קבועים. מאז פרוץ המלחמה אנחנו עוברים תקופה לא קלה, אבל בתוך האפלה יש גם אור ותקווה. מגזין "נפלאות עולם" לילדים מציג מספר סיפורים מרתקים על המתנדבים שמצילים בעלי חיים.

(צילום: דפנה בן נון)(צילום: דפנה בן נון)

 

מבצע הצלה ברפת חולית

מירב בן עוזיאל לא עוסקת בתחום של בעלי החיים בימי שגרה. ביום־יום היא מנהלת עסק להשכרת קרוואנים ליד הכנרת, אולם היא החליטה להירתם למען הפרות והעגלים שנותרו ברפת חולית. "ביום השלישי למלחמה שמעתי שמחפשים רפתנים לרפת של חולית שבעוטף. אני בוגרת כפר הנוער בן שמן, ושם התנדבתי ברפת, אז החלטתי להגיע לחולית ולעזור. קיבלתי על עצמי תפקיד של ניהול היונקייה ברפת שהיו בה 80 עגלים", מספרת מירב. "כשהגענו, מצאנו רפת מפורקת. העגלים לא קיבלו מזון במשך חמישה ימים. עגלים לרוב גומעים חלב פעמיים ביום, וזקוקים למים לאורך כל היום, וכעת הם התייבשו והיו בסכנת חיים". מירב יצאה למלחמה על חייהם של העגלים, והיא ושאר צוות המתנדבים נתנו להם נוזלים ותרופות ועזרו להם להחלים. "אחת מהעגלות, שקראנו לה תקווה, נולדה ב־7 באוקטובר, ביום שבו פרצה המלחמה. היא בדיוק הופרדה מאמא שלה, ולא קיבלה מזון מרגע היוולדה ועד היום החמישי למלחמה", מספרת מירב. "טיפלנו בה במשך שלושה ימים. תקווה הניחה את הראש שלה על הברכיים שלי, ובזמן שהשקיתי אותה, הסברתי לה שהיא צריכה להיות סמל לחוזק ולצמיחה של עם ישראל. היא הצליחה להבריא, והיום היא בדרך להיות פרה לתפארת. תקווה היא הנס שלנו".

(צילום: דפנה בן נון)(צילום: דפנה בן נון)

 

"חילצנו אפילו אוסף של עכבישי טרנטולה"

אביהוא שרווד הקים את עמותת "למען חיות הבר", שמטרתה להציל ולשקם חיות בר. בימי שגרה אביהוא מחלץ חיות בר במצוקה מכל רחבי הארץ, ובהן שועלים, תנים, נמיות, דורבנים ועוד. הווטרינרים של העמותה מעניקים לבעלי החיים טיפול רפואי, ולאחר החלמתם הם משוחררים בחזרה לטבע. בעלי חיים שלא יכולים לחזור לטבע בגלל נכות למשל, מועברים לפארק ארץ הצבי, שהוא גן חיות ומרכז שיקום לחיות בר. לאחר פרוץ המלחמה יצא אביהוא עם חברי העמותה, רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות לחלץ בעלי חיים מפינות חי שנמצאות בעוטף עזה, ובהם יעלים, חוטמנים, למורים, עזים, תרנגולות, כבשים ותוכים. "הגענו לפינת חי שלא נפגעה, אבל הרבה בעלי חיים ברחו ממנה. פינינו את בעלי החיים שנותרו והעברנו אותם לפינות חי אחרות", מספר אביהוא. "בזמן חילוץ של אחת מפינות החי, העזים והכבשים השתוללו מפחד, ואחת מהן שברה את הרגל. הענקנו לנו טיפול רפואי, גיבסנו לה את הרגל, ואנחנו נעביר אותה למקלט שיקומי. בפינת החי מצאנו גם צבים, שאת חלקם נוכל לשחרר לטבע". נוסף על חיות מפינות החי, אביהוא סייע לחיות בית ומשק, והוא אפילו חילץ אוסף של עכבישי טרנטולה והשיב אותו לבעליו, תושב קיבוץ בארי שנאלץ לעזוב את ביתו. אלו סיפורי ההצלה המיוחדים של בעלי החיים בעוטף עזה, באדיבות "נפלאות עולם" - ירחון מדעי תורני לילדים מבית נשיונל ג'יאוגרפיק.

(צילום: דפנה בן נון)(צילום: דפנה בן נון)

בואו לזכות במנוי שנתי למגזין "נפלאות עולם"! היכנסו לעולם הילדים והשתתפו בהגרלה שתתקיים ביום שני בבוקר  >>

לצפיה חופשית באופן דיגיטלי במגזין היכנסו עכשיו >>

תגיות:חרבות ברזלנפלאות עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה