חדשות בעולם

איראן: "יועץ של חמינאי" הוצא להורג באשמת ריגול עבור ישראל

מוחסן סרוואני (24) נשפט בטהרן והורשע בהעברת מסמכים מסווגים לסוכני מוסד. להגנתו טען בדיון כי "עונה ונאלץ להודות". זה לא מנע את ההוצאה להורג

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ערוץ האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" דיווח היום (שני) כי מוחסן סרוואני (24), סטודנט למשפטים, הוצא להורג בכלא זאהדאן לפני 21 יום לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. לטענת הערוץ, הצעיר שימש כיועץ למנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי.

על פי הדיווח, סרוואני היה גם יועצו של עלי אבטז האשמי, מושל סיסתאן ובלוצ'סתאן לשעבר. הוא נעצר, נכלא ונשפט בגין העברת מידע מסווג לסוכן המוסד הישראלי.

הצעיר נעצר בתחילת השנה על ידי אנשי המודיעין של משמרות המהפכה, בעקבות תלונה ממשרד המושל באשמת גניבת דואר. הוא נשפט על כך וזוכה. בחודש יוני נעצר בשנית והועמד לדין על ריגול ונטען כי התחזה ליועץ ומעולם לא היה בתפקיד רשמי הקשור להנהגה.

סרוואני טען בבית המשפט כי הודה בעבירה המיוחסת לו לאחר שעונה בכלא. יחד עימו נעצרו שלושה אנשים נוספים. האיראנים טוענים כי הם סוכני מוסד, שלכאורה תכננו להתנקש בחיי מדעני גרעין.

בבית המשפט טענה התביעה כי סרוואני פגש את למנדנה זנגנה סורוש, מנכ"לית בית ההשקעות לשעבר של מחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן, והציג את עצמו כיועץ צעיר של ההנהגה האיראנית. סורוש סיפרה בבית המשפט כי "כשהפכתי למנכ"לית משרד השקעות המחוז ב-2016 או 2017, פנה מוחסן סרוואני כמה פעמים למנהל משרדי וביקש לקבוע פגישה כדי לראות אותי. בגלל עומס עבודה, הוא הספיק לראות אותי רק ארבע-חמש פעמים. הוא אמר למנהלי המשרד שלי להגיד לי ש'היועץ הצעיר של צוות ההנהגה של חמינאי מבקש פגישה'. פחדתי שההנהגה תיעלב, אז נתתי לו זמן לפגישה".

לדבריה, "בפגישה הוא הראה לי מכתב שלפיו הוא היועץ הצעיר של מושל מחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן. על המכתב היה הסמל של בית המושל. הוא ביקש ממני מסמכים". סורוש עצמה עמדה לדין והואשמה שמסרה לסרוואני כאלף מסמכים חסויים, ואפשרה לו לצלם שלושה מהם.

עונשה של סורוש הופחת משמונה שנות מאסר לשנת מאסר על תנאי בבית המשפט לערעורים. זאת לאחר אחרי שהוכיחה כי לא ידעה שהצעיר כביכול מתחזה לאיש של משרדו של חמינאי.

טורקיה עצרה פעיל חמאס בחשד לריגול עבור המוסד

התקשורת הטורקית דיווחה היום כי אחמד אל-אוסטדז, במקור מעזה והמתגורר בטורקיה, נעצר באשמת ריגול למען המוסד הישראלי. אחמד מוזכר כפעיל של תנועת החמאס ופקיד אגודת הסטודנטים הפלסטינית באזור בסקסהיר, הידוע כאזור בו מתגוררים מנהיגי חמאס בעיר איסטנבול. אחיו מוחמד הוא הצלם האישי של איסמעיל הנייה.‌‌

תגיות:איראןריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה