חדשות בעולם

עד 3,300 דולר בחודש: משפחות המחבלים מהטבח יקבלו כספים לכל החיים

מקומם: מאות מיליוני דולרים שעוברים מארצות הברית לרשות הפלסטינית מועברים, כך על פי דיווחים, למשפחות המחבלים, שיקבלו פיצוי על כך שרצחו יהודים. איך זה עובד, ולמה ביידן החליט להגדיל את התמיכה?

אא

האם כספי הסיוע שארה"ב מעבירה לרשות הפלסטינית משמשים לסבסוד טרור? על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", התשובה היא חיובית. בעיתון מדווחים כי המחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר יקבלו פיצוי כספי על הטבח, שיתבטא בין היתר באמצעות פיצוי משמעותי שיקבלו משפחות הרוצחים וקצבאות חודשיות למשך כל חייהם.

שירות הדואר הפלסטיני הודיע כי "שהידים, פצועים ואסירים" יקבלו את הכספים עבור חודש נובמבר דרך בנק הדואר הפלסטיני. הכסף הזה משולם בדרך כלל באיחור, אבל כעת, משפחות שיגישו ניירת מתאימה ויוכיחו שהילדים שלהם השתתפו בטבח ורצחו מאות ישראלים, יקבלו אישור לפתיחת חשבון בנק.

ארצות הברית, כידוע, מעבירה כספים לרשות הפלסטינית. כעת, לפי איתמר מרקוס מ-Palestinian Media Watch, "משפחות שהידים" מקבלות כ-400 דולר בחודש לכל החיים מהרשות. משכורות האסירים עולות עם הזמן לכ-3,300 דולר בחודש. התוכנית נקראת "תשלום תמורת הרג", והיא עולה יותר מ-300 מיליון דולר בשנה - כ-8% מהתקציב הכולל של הרשות, שמקבלת כסף מהאמריקאים.

הרשות הפלסטינית מקבלת כספים רבים מארה"ב, וגם יותר מ-700 מיליון דולר מהאיחוד האירופי, שמשתתף בחגיגת המימון הזאת. בעבר, הנשיא דונלד טראמפ שלל יותר מ-200 מיליון דולר מתוך הסיוע ב-2018, אך הנשיא ביידן תיקן את התקציב ב-2021, ומאז הגדיל מדי שנה את הכספים שמועברים לרשות הפלסטינית.

תגיות:חמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה