הידברות לנוער

אחזור בתשובה בעתיד – מה הבעיה? 2 דברים שלא חשבתם עליהם

"כולם לאחרונה מדברים על יהדות והתחזקות, ואני מרגיש שאני גם רוצה להתחזק אבל קצת חושש. כדאי לי לחכות עם זה כמה שנים?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש לאחרונה באוויר ריח של התחזקות בעם, תגידו שלא. כולם מדברים פתאום יהדות, אנשים רחוקים מדת מדברים אחרת, נשמעים אחרת. הניצוץ היהודי נדלק. אבל יש דבר אחד מסוכן שיכול לכבות לנו את הניצוץ בלי שאנחנו בכלל נשים לב לזה. לדבר הזה קוראים – התמהמהות, להגיד לעצמו 'נחכה עם ההתחזקות למתישהו בעתיד'.

הפחד משינוי וחוסר הוודאות של 'איך זה יהיה לי?' עלולים לגרום לנו לחשוב שכדאי לדחות את הרעיון. אנחנו יכולים להיות כל כך בטוחים שזה רק עניין של זמן עד שניקח על עצמנו להתחזק, אבל כאן בדיוק אנחנו נכנסים למלכודת. הלהבה היפה שבערה והאירה לנו את הנשמה מתקררת לאט לאט, עד שהיא נכבת ונעלמת, מותירה אחריה שובל עשן דקיק.

הרגע הנדיר הזה שבו מתעורר ניצוץ לתשובה הוא שברירי וחמקמק, ואם לא מנצלים את המומנטום, הרגע יכול לברוח לנו. הניצוץ כבה. ואז אנחנו יכולים למצוא את עצמנו פלוס עשר שנים קדימה תקועים רוחנית באותו מקום שהיינו בו לפני עשר שנים. התכנון להתחזקות התפוגג ולא הותיר זכר. אתם מרגישים רצון להתחזקות? אל תחכו עם זה, לכו על זה בכל הכוח. ה' יהיה שם בשבילכם לעזור לכם ולתת לכם כוחות. 

דבר שני שיגרום לכם לוותר על ההמתנה עד להתחזקות, הוא העובדה שכל יום שעובר מונה העבירות שלכם גדל. עד ההתחזקות אתם צוברים מעשים שליליים, בזמן שיכולתם לא רק שלא לצבור עבירות אלא לצבור מצוות שמקרבות אתכם לבורא עולם, ונרשמות למעלה בפנקס לנצח נצחים. ככל שאתם צוברים יותר מצוות, כך הדרגה הרוחנית שלכם נחשבת גבוהה יותר.

ההשקעה בהתחזקות ובמצוות שאתם מספיקים לעשות במהלך חייכם בונה את הדרגה הרוחנית שתהיה לכם לנצח נצחים. אל תתנו לנר ההתלהבות שלכם לכבות, אל תפסידו את מי שאתם יכולים להיות. לכו על זה, ה' איתכם.

מהי הפעולה הראשונה או המצווה החשובה ביותר בשביל להתחיל להתחזק באמונה? הרב זמיר כהן עונה. צפו:

קראו גם:

"אני רוצה להתחזק. מאיפה מתחילים?": 3 טיפים לתחילת הדרך

תגיות:הידברות לנוערחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה