הדרכה למתחזקים

מהי התרופה להתמודדות עם משברים, והאם זה מספיק להאמין שיש בורא עולם?

שום דבר בחיים, וזה לא משנה באיזה תחום, לא מגיע ללא עבודה והשקעה. כדי להשיג משהו בחיים צריך להפשיל שרוולים ולפעול

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל מי שיצא לעיין מדי פעם במאמרים או לשמוע סרטונים בנושא שלום בית יודע את כלל הברזל – זוגיות טובה לא נוצרת מעצמה, היא נבנית על ידי השקעה.

לכל מי שיצא להיות במדרשייה או במרכז קירוב עם מתחזקים בתחילת דרכם שהאמת בוערת בעצמותם, מה שנקרא 'אורות', בטוח שמצא את עצמו בסיטואציה שהחבר'ה מדברים, ואז אחד מבניהם זועק לפתע בבהלה עם עיניים פעורות, כאילו ובזה הרגע הוא רואה מולו את הדיבוק מדימונה – 'זה לשון הרע!'. ואז השני מצטדק ואומר 'מה לשון הרע בזה?!', ואז מתחיל דיון מה נקרא לשון הרע.

כל מי שהחליט שאין מנוס וחייבים להוריד במשקל, התחיל לצערו הרב לאכול יותר חסה וגזר מאשר טוסט-בייגל עם גבינה מותכת 36% שומן וקצת רוטב אלף-איים, וגם לוותר לצערו העוד יותר רב על המוסקה ביום ראשון שנשארה מליל שבת.

ומה המסקנה מכל זה? שום דבר בחיים, וזה לא משנה באיזה תחום, לא מגיע ללא עבודה והשקעה. כדי להשיג משהו בחיים – ידע, פיתוח אישי, קניין חומרי או רוחני – צריך להפשיל שרוולים ולפעול למען זה, הן בלימוד, בעבודה פיזית ושאר הדרכים הנדרשות עבור אותה מטרה. בשורה התחתונה, כמו שההורים לימדו אותנו כשהיינו ילדים – "בחיים האלה אין שום דבר בחינם".

כמו ביתר תחומי החיים, גם אמונה דורשת עבודה. אמונה זה כמו שריר, אם לא מתאמנים באמונה בצורה קבועה היא נחלשת ומתנוונת. כדי לשמור על האמונה צריך להקדיש זמן של לימוד וחיזוק. זה יכול להיות דרך שיעור שבועי קבוע בנושא אמונה, או דרך לימוד מתוך ספר מחזק בנושא זה. הנה רשימה חלקית בלבד של ספרים מומלצים לחיזוק האמונה: 'נפש שמשון – שערי האמונה' / הרב שמשון דוד פינקוס; 'פרקי מחשבה – אמונה וביטחון' / הרב עזריאל טאובר; מתוך סדרת הספרים 'חובת האדם בעולמו' – כרכי 'אמונה' ו'ביטחון'; 'יגל ליבי בישועתך' / הרב יגאל כהן; 'כל משבריך – ממשברי החיים ופתרונם ביהדות' / הרב לוגאסי; 'בגן האמונה' / הרב שלום ארוש.

בחיים יש רגעי קושי ומשבר, אישיים או כלליים של האומה כולה. הדרך היחידה לצלוח את גלי המשבר היא דרך האמונה בבורא עולם, האמונה שאין דבר במקרה, ושהכול נקבע על פי צדק עליון, גם כשזה לא תמיד מובן וברור לנו, שיש השגחה עליונה, ובסופו של דבר הכול מכוון לתכלית עליונה וטובה. האמונה שאנחנו מושגחים בהשגחה פרטית, ושכל דבר המתרחש בחיינו הוא מדויק ובעל תכלית עליונה ולטובתנו בלבד, היא זו שנותנת את הכוחות להחזיק מעמד, היא זו שמעניקה חמצן ברגעים לא פשוטים, והיא זו שדוחפת אותנו להמשיך קדימה ולא ליפול.

הלימוד נותן כלים להתמודדות עם מבחן האמונה כשהוא לפתע מגיע לחיינו, בדומה ללוחם שצובר ידע באסטרטגיות לחימה ועורך אימונים לקראת שעת לחימה. כשהרגע מגיע ויש מבחן באמונה, זהו הזמן שבו מוטל עלינו לדבר אל עצמנו, להיזכר במה שאנחנו יודעים ולהחדיר זאת אל תוך ליבנו. הלימוד המקדים הוא שלב הכרחי, אבל רק בשעת המבחן האמונה שלמדנו ושיננו יכולה להתבטא ולצאת אל הפועל. בדיוק כמו אברהם אבינו שה' בחן אותו בעשרה ניסיונות קשים, ורק לאחר שעמד באותם מבחני אמונה בפועל – הקב"ה אמר עליו "עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹקִים אַתָּה" (בראשית כב, יב).

האתגר השבועי

שמעו שיעור שבועי קבוע בנושא אמונה של רב שאתם מתחברים לשיעוריו, או למדו בספר מחזק בנושא זה.

תגיות:משבריםהדרכה למתחזקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה