אמונה

זו ההזדמנות שלא תחזור על עצמה לעולם

מהם שלבי הבריאה, והאם יהיה אפשר לחזור בתשובה אחרי ביאת המשיח?

אא

1. הקדמה. ה' ברא את הבריאה למטרה של הטבה נצחית לאדם. הטבה זו מתרחשת באמצעות תיקון עצמי של האדם, דרך קשר וחיבור לבורא עולם. כאשר בוחרים באורח חיים שנאמן לבורא עולם, מתקדמים בשמירת תורה ומצוות, ומצליחים להתגבר על רצונות שמנוגדים לתורה – צועדים במסלול המוביל לעבר היעד של תכלית חיינו.

2. תהליך התיקון. החיים במתכונתם הנוכחית הם מוגבלים וזמניים. לכל אחד הוגדר כמה זמן מוקצה לו עבור תהליך התיקון, וזהו מספר שנות חייו בעולם הזה, שלאחריהן הוא עובר אל עולם רוחני. שם, הנשמה עומדת בפני בית דין של מעלה, שבו היא נשפטת על מעשיה בעולם הזה, ונבחנת אם הצליחה להגיע אל תכלית חייה ותיקונה על ידי נאמנות לרצון בוראה. אם האדם הצליח להגיע לתיקונו, הוא עובר לגן עדן. אם לא, הוא יעבור מסלולי תיקון נוספים, שנועדו לסייע לו להגיע אל אותה מטרה רוחנית שלשמה נברא.

3. גן עדן.  גן עדן הוא תחנת ביניים זמנית בלבד עבור נשמות שהצליחו להגיע לתיקונם, הממתינות לשלב הבא של העולם הזה, ובינתיים זוכות לעונג עילאי שאין אנו מסוגלים להבין בחושינו.

4. זמן העבודה. לעולם הוקצה זמן קיום מוגבל במתכונתו הנוכחית כפי שאנו מכירים. זמן זה הוא זמן העבודה בו מוטל על כל אחד מאיתנו ועל האנושות בכללותה להצליח להגיע ליעד שלנו – תיקון רוחני. תום 'זמן העבודה' שהוקצה לבריאה, הוא עת ביאת המשיח והגאולה השלמה. לאחר נקודת זמן זו השערים ינעלו ולא יהיה ניתן יותר לשנות דרגה רוחנית או לחזור בתשובה.

5. תקופת ימות המשיח. במסגרת תקופה זו יתרחשו תהליכים מהפכניים של תחיית המתים ובניין בית המקדש השלישי, וכן ימשיכו תהליכים מסוימים של תיקון.

6. האלף השביעי. לאחר 6,000 שנה בדיוק מבריאת העולם (כיום אנחנו בשנת 5784 לבריאת העולם), יגיע עידן חדש שבו העולם יעבור לשלב הבא שלו – גן עדן עלי אדמות, גוף ורוח כאשר החומר הוא טפל והמימד הרוחני הוא הדומיננטי.

 

הדלת שנסגרת לנצח

בימות המשיח, לאחר שכבר מלכותו של הקב"ה גלויה וברורה לכל, אין זה יהיה חוכמה אז להחליט שרוצים להתחזק ולחזור בתשובה. צעדים רוחניים אלו ניתן לעשות רק טרם ביאת המשיח, כשיש הסתר ובחירה חופשית מלאה בין שמירת תורה ומצוות לבין חיים שרחוקים מבורא עולם. לעשות צעדים משמעותיים של התחזקות ולהחליט שרוצים לחזור בתשובה לא יהיה ניתן לעשות לאחר ביאת המשיח. ברגע שהמשיח יגיע, הדלת נסגרת. לנצח.

מי שבחר לחיות חיי נאמנות לבורא עולם במסגרת 'זמן העבודה' יוכל לאחר ביאת המשיח להמשיך להתקדם במצוות ובתיקונים רוחניים, אבל זה יהיה בהתאם ל'כלי' שכל אחד בנה לעצמו במהלך חייו, על פי גודל העמל והמאמץ בעבודת השם שלו עד לאותו רגע של ביאת המשיח. לאחר ביאת המשיח את הכלי כבר לא יהיה אפשר לשנות. אפשר להמשיל זאת למכשיר לייצור פיתות. יש אדם שעובד עם מכונה ביתית, המייצרת 3 פיתות במשך שעה. ויש אדם שהתאמץ ולקח הלוואות והשקיע משאבים וכוחות על מנת לבנות מפעל לייצור פיתות, המייצר 100,000 פיתות בשעה. כל אחד ימשיך לעבוד עם אותו הכלי. אחד יעבוד בקצב איטי והשני בקצב מהיר. כלומר, ככל שאנחנו משקיעים כוחות בעבודת השם שלנו, מתאמצים, עושים כברת דרך בהתחזקות שלנו, כך נמשיך להתעלות ולזכות לדרגות רוחניות נוספות באותו הקצב לאחר בואו של משיח. אפשר לדמיין זאת כקווי גרף שונים. יהיה מי שעובד עתה מבחינה רוחנית עם גרף בעל שיפוע מתון, ויהיה מי שעובד עם שיפוע חד, ושניהם ימשיכו להתעלות על פי עוד אותו גרף לאחר ביאת משיח. האחד לא מתאמץ בעלייה רוחנית ועושה צעדים פושרים ואיטיים מדי, והשני עובד, משקיע ומתאמץ בהתחזקותו, בשמירת תורה ומצוות ובתיקון מידותיו. וכך יהיה המשך תיקונם ועלייתם הרוחנית לאחר ביאת המשיח – עם אותו 'גרף' וקצב עלייה ומאמץ שבו היו טרם ביאת המשיח.

מי שמקדם את עצמו בעבודת השם, לומד יותר תורה, מתאמץ בקיום מצוות ובעלייה רוחנית, מרבה במעשים טובים, מתקדם ומהדר בשמירת שבת, שמירת כשרות, צניעות, טהרת המשפחה, הנחת תפילין ויתר מצוות התורה – יצר לעצמו כלי ברמה גבוהה. וככל שזוכים לבנות דרגה רוחנית גבוהה יותר, כך רמת הדביקות בבורא עולם היא גבוהה יותר והעונג מכך הוא בלתי ניתן לקליטה במושגים של ימינו.  

מה יקרה באחרית הימים? מתי יבוא המשיח? הרב זמיר כהן בקטע עוצמתי על אחרית הימים:

 

תגיות:הזדמנותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה