חם ברשת

יוסף חדאד בערוץ 14: "העולם הערבי לא סובל את הפלסטינים"

מי יצא נגד יוסף חדאד בגלל סרטונים שהוא מעלה עם חיילים בתוך עזה, ומה יש לו לומר על סוגיית ההגירה מרצון של תושבים עזתיים, למדינות ערביות?

אא

על רקע חיסולו בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, פעיל ההסברה יוסף חדאד התראיין בערוץ 14. בריאיון דיבר על החטופים שיש להחזיר הביתה, ביניהם התינוק כפיר ביבס שבקרוב ממש יחגוג יום הולדת שנה. 

לאחרונה נכנס חדאד לבסיסי צה"ל בעזה, צילם סרטונים עם החיילים והביע את תמיכתו בהם. אולם יש מי שהדבר אינו מוצא חן בעיניו, וקורא שלא להתיר לחדאד להמשיך בעיסוקו זה. כשנשאל כיצד הוא מתמודד עם ההתקפות עליו, הגיב חדאד כי הוא "רוצה קודם לדבר על הצד האחר, על הצד של התמיכות שאני מקבל, שזה בעשרות אלפים ומאות אלפים. בכל מקום שאני הולך אליו, ובכל רשת שאני נכנס אליה ואני רואה את התמיכה הזו - זה מה שמחזק אותי.

"אני רואה שעם ישראל תומך בכל פעילות שאני עושה, ומי שפחות מתחבר לזה, זו איזשהי קבוצה קטנה, מיעוט קיצוני שחלקם חושבים את עצמם 'מביני עניין'. עובדתית, ההסברה שלי בשפה הערבית ובשפה האנגלית ובטח ובטח גם פה בשפה העברית, היא הסברה שלא מעט אנשים משתפים. גם לא מעט בעולם הערבי משתפים. ולשמחתי יש לזה גם השפעה: אני מקבל הודעות מהעולם הערבי, ואומרים לי 'סוף סוף ישראל הגיעה למזרח התיכון' בעקבות ההסברה שלי. אותם אנשים שיש להם בעיה עם זה שנכנסתי לעזה, כנראה שיש להם חוסר הבנה עם זה שלצד ההסברה שאני עושה בהתנדבות אני גם כתב בערוץ I24 NEWS בשפה האנגלית, ושם אני גם מעביר כתבות מלב עזה, וגם מפה".

בשלב זה נשאל חדאד על אחת הסוגיות המדוברות בשבוע האחרון - הגירה מרצון של תושבי עזה. 

המראיינת: יכול להיות שיש בעיה הסברתית בסוגייה הזאת? אני ואתה יודעים שהרבה עזתים רוצים לעזוב, ובכל זאת ישראל לא מצליחה לתמרן את זה. 

"הבעיה היא שפשוט לא רוצים אותם. המדינות הערביות לא רוצות לקבל את הפלסטינים שבעזה. הסיבה שהמנהיגים לא רוצים את הפלסטינים העזתים שיהיו פליטים במצרים, תוניס, אלג'יריה, זה כי הם לא סובלים אותם. בעולם הערבי לא סובלים את הפלסטינאים העזתים וזו אחת הסיבות למה לא ניתן להעביר אותם לסוג של הגירה מרצון. הרבה לפני המלחמה התפרסמו סרטונים של עזתים ששטים לכיוון יוון וקפריסין בסירות גומי, והצעירים מקללים את חמאס ורוצים לברוח כי אין להם אופק ועתיד. כמדינה יש לנו קצת בעייתיות בנושא של איך להעביר את זה. מעבר לזה, לאנטי-ישראלים יש מכונת תעמולה משומנת, וכל אחד ואחד שמדבר על הנושא של ההגירה - מבחינתו נכנס למתקפה ש'הנה, ישראל רוצה לשרוף את עזה, ולהעיף את כל העזתים לים".

הנה דוגמה לאחד הסרטונים שצילם חדאד בעזה:

תגיות:עזההסברהערביםיוסף חדאדסוגייההגירה מרצון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה