מעניין

הזמרת אלאניס מוריסט: "תמיד הייתי מאוהבת ביהדות - כעת אני מבינה למה"

הזמרת הקנדית אלאניס מוריסט חושפת בתוכנית שורשים את הרגע שבו גילתה כי היא יהודייה, ואת הפרטים החדשים על הסבא רבה שלה שמעולם לא ידעה

אא

הזמרת הבינלאומית אלאניס מוריסט בחשיפה מצמררת: בתוכנית פופולרית בשם "אתרו את השורשים שלכם" ששודרה ברשת PBS - סיפרה הזמרת על הטלטלה שאחזה אותה בגיל 28, כאשר גילתה כי אמה יהודייה. 

"עד אז גדלתי בבית קתולי לחלוטין", היא משחזרת, וחושפת כי הסיבה לכך הייתה נעוצה בעובדה שסבותיה היו ניצולי שואה. מוריסט סיפרה על אמה וסבתה ששמרו על יהדותן בסוד כמוס, עד שאפילו הילדים לא ידעו את שורשיהם האמיתיים. "הייתה אימה בעצמות שלהן", אומרת מוריסט. "הן הגנו עלינו מפני אנטישמיות, שמרו עלינו מפני החושך מסביב, והמחשבה על כך מזעזעת אותי. הייתי בת 28 כשגיליתי שחלק ממשפחתי יהודים, ועכשיו אני מבינה אותן. אני מאמינה ש'שריר הניתוק' איפשר לאמי להתמודד עם הרבה אובדן".

במהלך התוכנית, ששודרה במהלך הלילה (רביעי), מסרו מנחי התוכנית למוריסט פרטים שמעולם לא ידעה על המשפחה של אמה - ג'ורג'יה מרי אן פוירשטיין. "גיליתי שהיא נולדה בהונגריה להורים ניצולי שואה, ושסבא שלי אמרי פוירשטיין חיפש את שני אחיו בשנת 1949, לאחר שאיבד כל קשר איתם".

התחקירנים של התוכנית חקרו מסמכים מ"יד ושם" - וגילו שהאחים של הסבא, גאורגי וסנדור פוירשטיין שמם, נרצחו במחנה עבודה כלשהו ברוסיה, במהלך שנות המלחמה. מוריסט גם הביעה פליאה גדולה כאשר שמעה לראשונה על סבא רבא שלה - ישראל בלומנקרנץ שמו, שנולד בדרוהוביץ' שבגליציה בשנת 1845.

"לא היה לי מושג עד כמה אני יהודייה", אמרה מוריסט עם עיניים בורקות מהתרגשות, בסוף התוכנית. "אני מרגישה שהתקבלתי לקהילה שהייתי מאוהבת בה תמיד. תמיד הייתי מאוהבת ביהדות - ועכשיו אני מבינה גם למה".

חלק מן התמונות המרגשות שהופיעו בתוכנית:

תגיות:שורשיםזמרתיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה