פורום מומחיות

איך אוכל לגרום לאנשים לכבד אותי?

אני חווה הרבה חוסר כבוד מצד אנשים. איך אוכל לשנות את זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני חווה הרבה פעמים חוסר כבוד מצד אנשים. אני מנסה לומר את הדברים הנכונים, אבל זה לא יוצא לי טוב ולא מצליח. יש משהו שעלי לשנות בהתנהגות שלי?

הכבוד הוא צורך בסיסי של האדם. ככל שהאדם זקוק יותר לכבוד, האינסטינקט הטבעי שלו הוא לעשות פעולות משמעותיות יותר על מנת להשיג אותו. בנוסף, כל פעולה אמירה הכי קטנה מתפרשת אצלו כפגיעה משמעותית בכבוד, מה שגורר אחריו דחף חזק יותר להשיג שוב כבוד חיצוני, על מנת להרגיע את נפשו הרעבה. לרוב, הדחף הזה לא מצליח להשיג את המטרה, כמו שלימדונו רבותינו ז"ל: "כל הרודף אחרי הכבוד - הכבוד בורח ממנו", ובכך מתעצם הצורך להשיג את הכבוד.

למעשה, על מנת לבנות את הכבוד האישי שלי, יש לעשות את הפעולה ההפוכה מהאינסטינקט הטבעי: לתת כבוד לאחרים. להציב את זה כמטרה במשך מספר ימים: אני היום מכבדת את האנשים שסביבי, מפנה להם מקום בתוכי ונזהרת מלזלזל בהם בכל צורה שהיא. היכולת לתת לאחר כבוד בונה בתוכי את הכבוד האישי, האנשים שמולי ייהנו מחוויית הכבוד שאני נותנת להם, ובעקבות כך יאירו לי פנים ויכבדו אותי בחזרה, וכך ייווצר מעגל של כבוד סביבי. "איזהו מכובד, המכבד את הבריות".

(אביה לין, מטפלת רגשית בשיטת נתיב הא' ב' ומומחית לריפוי מערכות יחסים)

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים