חדשות בעולם

ניו זילנד סוערת: ילדים יהודים ננעלו בארון, פצצות ליד בתי כנסת

על חולצת בית הספר של אותם תלמידים צויר מגן דוד כמחאה על המלחמה. סגן ראש הממשלה: "המצב מדאיג, לבי עם אנשי הקהילה היהודית שחיים בפחד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה בניו זילנד בעקבות תקיפה אנטישמית, במסגרתה ילדים יהודים ננעלו בארון והותקפו במקלות ובכלל – בעקבות עלייה משמעותית באירועים אנטישמיים. מספר התקריות האנטישמיות במדינה עלה בחדות מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. התקרית כוללות התקפות על תלמידים בבתי הספר, בהצתה של מרכז יהודי, וגם מהשחתת בתי כנסת ואיומים על פצצות ומטענים שמונחים בקרבתם.

סקר שנערך על ידי "המרכז לחינוך לשואה" בניו זילנד, חצי מהמשיבים דיווחו שילדים יהודים חוו אנטישמיות בבית הספר. באותו מקרה ספציפי, תלמידים נעלו תלמידים יהודים בארון, והם הותקפו במקל מטאטא, כשעל חולצת בית הספר שלהם צויר מגן דוד. תלונות קודמות לא טופלו, ולכן רק 40% מההורים דיווחו עליהם.

"כשהתלוננתי על כך שהבת שלי הותקפה בשל אמונתה היהודית, בית הספר אמר לי שהיא פשוט צריכה להתרחק", אמר אחד ההורים. "עכשיו הבן שלי חווה אנטישמיות בגלל המלחמה, אני לא יכול למצוא טעם להתלונן שוב".

בעיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" נכתב שהקהילה היהודית המקומית מונה כ-10,000 איש, מתוך חמישה מיליון איש במדינה. המרכז היהודי "הבונים דרור" שנמצא ליד בית כנסת באוקלנד נפגע מהצתה בנובמבר ובתי כנסת בניו זילנד הושחתו וקיבלו איומים על פצצות בקרבתם.

בעקבות המלחמה, החלו גם חרמות ואיומים בהטמנת פצצות על עסקים שבעליהם הוא יהודי. סקר שערכה המועצה היהודית בניו זילנד לפני כשלוש שנים גילה שרוב התושבים מסכימים עם הצהרות אנטישמיות.

ג'ולייט מוזס, מהמועצה היהודית של ניו זילנד, אמר בכתבה כי "המשטרה מספקת נוכחות לצד קבוצת האבטחה הקהילתית (CSG) בחלק מהאתרים היהודיים". גם סגן ראש הממשלה, דיוויד סימור, הגיב ואמר: "מדאיג לראות עלייה בהתנהגות האנטישמית. לבי עם אנשי הקהילה היהודית שחיים בפחד כרגע".

תגיות:יהודיםניו זילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה