טורים אישיים - כללי

כל אדם הוא פאזל. רק צריך לחבר את הנקודות

אם נשכיל ונדע להסתכל על כל הפרטים הקטנים והמיוחדים ולחבר יחד את כל נקודות האור הקטנות שיש באדם – נקבל תמונה אחרת, יפה ומדהימה

אא

בימים אלה כל חלקי עם ישראל מאוחדים, ומצפים בכל רגע לאורו של המשיח. כגודל הצער והסבל בגלות הארוכה – כך מתגברות הציפייה וההשתוקקות.

לכל אחד באופן אישי יש גלות פרטית משלו, תחום שבו הוא מרגיש חושך וצער, ובתחום זה הוא מצפה ומייחל לגאולה ולאור שיופיע בחייו. יש אנשים המושפעים מכך כל כך עד כי הם שבויים במחשבות מטרידות, אין להם מנוחת הנפש ושלווה והם מתחננים לרוגע ולמנוחה.

בתקופה כה קשה למדנו לראות את החיים בפרספקטיבה אחרת, לקבל פרופורציות נכונות ולהבין מה חשוב יותר ומה פחות. חיי רוגע ומנוחת הנפש הופכים להיות המרכיב החשוב ביותר בחיינו – מה שווה בית שהוא ארמון אם אני בלחץ ורועד מהמחשבה על מי דופק בדלת? דווקא זמן מלחמה הוא הזדמנות לרענן את המחשבה, להתאפס ולעשות "חישוב מסלול מחדש" בסולם הערכים שלנו, ולחזק את עצמנו בינינו לבין עצמנו ובין האנשים הסובבים אותנו – הקרובים והרחוקים. זו הזדמנות למנף את עצמנו למקום אחר. דווקא בזמן קושי ולחץ מתגלים כוחות שלא הכרנו.

בזמן מלחמה – כאשר כולנו במתח, דואגים, שואלים מה יהיה ורוצים לשמוע רק בשורות טובות בעזרת ה', ושאף יהודי או חייל לא ייפגע חס וחלילה – דווקא בתקופה זו שבה אנו מצפים לישועה גדולה נשים לב לדבר מעניין: כל בשורה טובה, אפילו קטנה, מקבלת ממד אחר לגמרי. יתרה מזאת, כל יום שבו לא קרה משהו לא טוב – גם את זה אנחנו רואים כבשורה משמחת מאוד! כשיש חושך, כל נקודה הכי קטנה של אור היא מאוד מאוד משמעותית ומעורכת ומהווה הצלה גדולה.

אנחנו כבני אדם איבדנו את הערך לפרטים הקטנים של חיינו. הכול טבעי, נורמלי. רק לדברים גדולים אנחנו שמים לב. כאשר זו הגישה שלנו לחיים, בבואנו לבחור בן או בת זוג עם כאלו משקפיים אנחנו לא נתחבר או נתרשם במיוחד, אלא אם כן נראה דברים גדולים ומשמעותיים מאוד, וכפי הנראה נתעלם מכל מיני מידות ותכונות שאינן בולטות ואינן נראות משמעותיות. כך נאבד את העניין וההתלהבות.

כל אדם הוא פאזל – מורכב מכל מיני דברים מיוחדים, חלקים קטנים וחלקים גדולים המצטרפים ויוצרים אישיות מיוחדת. אחד הדברים המעכבים אותנו בשידוכים הוא שאנחנו לא שומעים או רואים משהו מפוצץ, וזאת טעות גדולה. אם נשכיל ונדע להסתכל על כל הפרטים הקטנים והמיוחדים ולחבר יחד את כל נקודות האור הקטנות שיש באדם – נקבל תמונה אחרת, יפה ומדהימה. לפני שמחליטים נסו למנות כמה שיותר מעלות – לא משנה אם גדולות או קטנות, ורק אז לקבל החלטה.

כולי תפילה שנזכה לראות את יד ה' בכל פרט ופרט בחיינו ונזכה לאורו של בן דוד בקרוב, אמן.

תגיות:הרב שמואל אריה אזואלוסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה