חדשות בארץ

שחרור החטופים: לחמאס הוצע מתווה חדש, הוא לא דחה אותו על הסף

ישראל העבירה הצעה לארגון הטרור באמצעות המצרים והקטארים, לפיה ישוחררו כ-50 חטופים תמורת כמה שבועות של הפוגה. המצרים: חמאס לא פסל את ההצעה

ממיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)     ממיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)     
אא

סיכוי לעסקה חדשה שתובל לשחרור חטופים? ב-ynet דווח אתמול (שישי), כי ישראל העבירה למתווכים המצרים והקטארים הצעה חדשה למתווה שיוביל לשחרור חטופים. התקשורת במצרים דיווחה הערב, כי בניגוד לימים האחרונים החמאס לא דחה את ההצעה על הסף.

ראש המוסד דדי ברנע עדכן את הקבינט המצומצם שהחמאס מוכן למשא ומתן "הומניטרי" ומוכן לשחרר בין 40 ל-50 חטופים, בהם נשים, מבוגרים וחולים, תמורת שחרור אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי ושלושה שבועות של הפוגה. בכך הסיר החמאס את התנגדותו למשא ומתן בתנאי שהמלחמה תסתיים לאלתר.

רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה בנוסף כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, עשוי לקבל את היוזמה המצרית-קטארית לעסקת חטופים. על פי הדיווח, החמאס יסכים לשחרר 40 חטופים, בתמורה לשחרור 120 אסירים ביטחוניים והפסקת הלחימה למשך חודש.

יש לציין כי המצרים הציעו השבוע מתווה נוסף לפיו בשלב הראשון תתבצע עסקה זו, בשלב הבא ישראל תחל בנסיגה תמורת חטופים נוספים ובשלב השלישי, עליו ידונו הצדדים, החמאס יוותר על השלטון, המלחמה תסתיים ויתר החטופים ישוחררו. הן ישראל והן ארגון הטרור פסלו את שני השלבים הראשונים.

ארדן הקריא את שמות החטופים במועצת הביטחון של האו"ם: "אתם מנותקים"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם אתמול בדיון במועצת הביטחון, שהפעם החליטה לנסות להעביר החלטה אנטי ישראלית נגד המתיישבים ביו"ש.

איחוד האמירויות יזמה דיון בטענה שישנה עלייה באלימות יהודים ביו"ש כנגד פלסטינים. ארדן הגיב בחריפות נגד היוזמה, ובמהלך הדיון הקריא את שמות כל 129 החטופים שמוחזקים בשבי חמאס בעזה. בנאום אמר שהוא "בהלם" מכך שהמועצה מנותקת מהמציאות ומקיימת את הדיון. לדבריו, "מלחמה בדרום ואנחנו על סף מלחמה בצפון והמועצה נגררת לעסוק בתופעה שולית ביו"ש שמטופלת ומגונה והכול כדי להכפיש את ישראל". כמו כן, ארדן הזהיר שאם המועצה לא תפעל נגד חיזבאללה, ישראל "לפני מלחמה בלבנון".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה