חדשות בארץ

לקה בדום לב בבית הספר, וניצל על ידי חברו שמתנדב במד"א

נער ממודיעין הציל את חייו של חברו שהתמוטט בשיעור ספורט לאחר שלקה בדום לב

בעיגול: גיא אלון שהציל את חיי חברו בעיגול: גיא אלון שהציל את חיי חברו
אא

נס בבית ספר במודיעין: נער שהתמוטט במהלך שיעור ספורט - ניצל על ידי חברו שמתנדב במד"א. 

האירוע התרחש היום (רביעי) בבוקר, כאשר הדיווח על נער שלקה בדום לב במהלך שיעור הספורט, התקבל במוקד 101 של מגן דוד אדום. מי שנכנס לפעולה באותם רגעים דרמטיים הוא לא אחר מאשר חברו לכיתה גיא אלון, שראה את ההמולה סביב הנער, התקרב וגילה כי הוא מחוסר הכרה. "הוא שכב במגרש מחוסר הכרה. ביצעתי בדיקות רפואיות כפי שלמדתי בקורס מד"א, והבנתי שהוא ללא דופק וללא נשימה", שחזר אלון. 

במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ החל גיא לבצע את פעולות ההחייאה, בליווי החובש שקיבל את הדיווח. "ידעתי שכל שניה פה היא קריטית, ושהוא צריך לקבל מכת חשמל ממכשיר מפעם. מהכרותי עם בית הספר בו אני לומד ידעתי שיש מכשיר מפעם במרחק של עשרות מטרים בודדים בכניסה לאולם. חיברתי את המפעם, ונתתי שוק חשמלי".

במשך דקות מורטות עצבים ומבלי לאבד עשתונות, המשיך אלון את פעולות ההחייאה עם מכשיר המפעם (דפיברילטור) בדיוק כפי שלמד - עד שלמרבה השמחה, לבו של חברו חזר לפעילות תקינה. "הרגשתי שהדופק חזר, וחברי לכיתה חזר להכרה. צוות הניידת של מד"א שהגיע המשיך בטיפול הרפואי ופינה אותו לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה. הפעולות הפשוטות של איך מבצעים החייאה וחשיבות של מכשיר המפעם הוא דבר שכל אחד צריך לדעת, כי זה ההבדל בין חיים ומוות, ובזכות הידע הזה הצלתי היום חיים", סיכם בהתרגשות. 

תגיות:בית ספרהתנדבותנערמד"אהצלהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה