חדשות בארץ

בכיר במשמרות המהפכה חוסל בסוריה, הועלתה הכוננות בגבול הצפון

תא"ל סייד רזא מוסאווי, האחראי "על תמיכה בחזית ההתנגדות בסוריה", חוסל בסמוך לדמשק. האיראנים מאשימים את ישראל ומבטיחים נקמה. הלחימה בעזה מתרחבת לאזורים חדשים

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

משמרות המהפכה האיראניות אישרו הערב (שני) את מותו של תא"ל סייד רזא מוסאווי, האחראי "על תמיכה בחזית ההתנגדות בסוריה". מוסאווי חוסל בתקיפה אווירית על ביתו בפרבר של דמשק והאיראנים מייחסים את התקיפה לישראל ומבטיחים לנקום את מותו. צה"ל לא התייחס להודעה האיראנית, אך גורמים ביטחוניים ציינו כי בישראל נערכים לתגובה בצפון ומערכת הביטחון העלתה כוננות.

מוסאווי היה אחראי על משלוחי אמצעי לחימה מטעם משמרות המהפכה של איראן מטהרן למליציות השיעיות בסוריה ומשם ללבנון. על פי הערכות, איראן ניסתה להגביר בימים הקרובים את משלוחי האמל"ח למליציות השיעיות שפועלות בחסות איראן, עם המשך הלחימה בעזה וימי הקרב של חיזבאללה בגבול הצפון.

הלחימה בצפון נמשכת וחיזבאללה שיגר במהלך היום רקטות לעבר אזורים שונים בגליל המערבי ולעבר מוצבי צה"ל לאורך הגבול. צה"ל תקף מטרות של הארגון הלבנוני באמצעות טנקים ומטוסי קרב. הושמדו תשתיות ומקורות שיגור.

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון, שם קיבל סקירה על פעילות האוגדות הפועלות במרחב הגבול להגנת המרחב, סיכול מחבלי חיזבאללה ופגיעה בנכסי הארגון. גלנט אמר בתום הערכת המצב: "מהרגע שנפתחה האש בפיקוד הצפון בפעולה ללא שום פרובוקציה ישראלית, כתוצאה מהחלטה של חיזבאללה, אנחנו לא נאפשר חזרה למצב הקודם שבו היינו עד ה-6 באוקטובר. אנחנו מכים את חיזבאללה באופן קשה מאד, יש להם כמאה וחמישים הרוגים, יש להם נכסים רבים שנפגעו, הם נדחקו מקו הגדר הרבה פנימה אל תוך השטח. חיל האוויר טס באופן חופשי מעל לבנון ואנחנו נגביר את כל המאמצים האלה. דבר אחד ברור – כדי להחזיר את התושבים נדרש אחד משניים, או פעולה הסכמית שאנחנו מעוניינים בה ובמסגרתה יתקבע מצב שונה, או שאנחנו נביא למציאות שונה, כתוצאה מפעילות צבאית".

גלנט הוסיף: "חיזבאללה מסתכל על מה שקורה בעזה והוא מבין היטב. מה שעשינו בעזה ניתן לעשות גם בבירות, איננו רוצים את האפשרות הזאת אבל לא נשאיר את התושבים ללא הגנה ואנחנו נחזיר אותם אל ביתם".

מתרחבת הלחימה בדרום ומרכז עזה

כוחות צה"ל החלו לפעול במחנות פליטים במרכז הרצועה, באזורים אליהם לא נכנסו עד כה. בנוסף, נמשכת הלחימה העיקשת בחאן יונס וחילופי האש ופעולות הטיהור בצפון הרצועה ובעיר עזה.

דובר צה"ל מסר כי צה"ל חיסל מהאוויר מחבל חמוש ב- RPG לפני שהוא פוגע בלוחמים בדרג' תופאח. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הפועל תחת אוגדה 162 זיהה את מחבל עם RPG מתקרב לכיוונם והכיוון כלי טיס מאויש מרחוק שתקף את המחבל.

במקרה דומה שארע אמש כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר זיהה מספר מחבלים שהפעילו רחפן אשר עתיד לפגוע בכוחות מתמרנים של צוות הקרב של חטיבת גבעתי, באזור חאן יונס. המפעיל הכווין את הכוחות בשטח להיכנס למבנה על מנת להימנע מפגיעה וחיסל את חוליית המחבלים אשר הפעילו את הרחפן.

בפעילות בצפון ובמרכז הרצועה תוך כדי היתקלויות עם המחבלים וחיסולם, הלוחמים איתרו עשרות מטעני חבלה בשקיות של אונר"א, קלאצ'ניקובים ו-15 חגורות נפץ.

נתניהו בעזה: "לא מפסיקים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בצפון רצועת עזה, יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיבל סקירה ממפקד חטיבת 261, אל"ם יהודה ואך, ומסגן מפקד אוגדה 162 וסגן מפקד חטיבה 261 על פעילותם בצפון הרצועה, על כמויות אמל"ח של האויב שנמצאו כמעט בכל בית ועל נחישות הלוחמים להמשיך בכל הכוח. ראש הממשלה שמע מהם על פירי המנהרות הרבים שמצאו, בלב שטח אזרחי, וקיבל גם סקירה על תוואי המנהרות.

כמו כן, נתניהו שוחח עם הלוחמים ושמע מהם על דבקותם ונחישותם במשימה - להילחם עד הסוף, עד לניצחון. נתניהו אמר ללוחמים: "אני פה בצפון הרצועה אתכם, ואני מתרשם בצורה בלתי רגילה. אמרתי קודם למפקדים שלכם, וגם לכם, כאנשי מילואים, כלוחמים - אנחנו גאים בכם וסומכים עליכם. אנחנו רואים את הנחישות ואת הרצון להמשיך עד הסוף. אז יש לי שני דברים להגיד לכם: דבר ראשון - אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על הביטחון שלכם, על החיים שלכם. אנחנו רוצים את המשימה, אבל רוצים כמה שיותר לשמור עליכם. דבר שני - לא מפסיקים. כל מי שמדבר על להפסיק - אין. לא מפסיקים. המלחמה נמשכת עד הסוף. עד שגומרים אותם, לא פחות מזה. אני יודע שעזבתם משפחות ושהמשפחות תומכות, זה דבר אדיר, זה הכוח - זה המפתח לניצחון".

תגיות:חיזבאללהחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה