חדשות בארץ

החמאס דורש סיום הלחימה, ושליטה ברצועה וביו"ש; נתניהו: "נמשיך הלאה עד הסוף"

ראשי החמאס דחו את הצעת מצרים לסיום הלחימה ושחרור חטופים, והקשו את הדרישות. ראש הממשלה הודיע כי הלחימה נמשכת. הקבינט ידון הערב במתן הפוגה בת שבוע תמורת 40 חטופים

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)
אא

החמאס הודיע אחר הצהריים (שני) כי הוא דוחה את ההצעה המצרית למתווה בן שלושה שלבים, שיוביל לשחרור כל החטופים ולסיום המלחמה. בנוסף הקשה ארגון הטרור את דרישותיו והוא דורש כעת, בין היתר, הפסקת הבנייה בהתיישבות היהודית ביו"ש, הסרת המצור על עזה, הקמת מדינה פלסטינית ועוד. ישראל הודיעה כי היא מתנגדת לכך ומוכנה לשקול הפוגה בלחימה לשבוע עד שבועיים, תמורת שחרור 40 חטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך בישיבת סיעת הליכוד: "אני חוזר עכשיו מעזה, פגשתי חטיבת מילואים בשטח. כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה עד הסוף. בעיתונים ובאולפנים אומרים שאנחנו מפסיקים. הם גם אמרו שנפסיק אחרי המתווה הראשון לשחרור החטופים שלנו והמשכנו. אז אנחנו לא מפסיקים, אנחנו ממשיכים להילחם ואנחנו מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים וזאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום. אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודביקות במשימה".

המצרים העלו את הצעתם אתמול. על פיה: השלב הראשון כולל שחרור של כ-40 חטופים (נשים, חולים, גברים מבוגרים) בתמורה להפוגת אש של בין שבוע לשבועיים. השלב הבא מדבר על שחרור גופות וחיילות, תוך קיום שיח על היום שאחרי המלחמה בה החמאס יוותר על השליטה ברצועה, וישראל מצידה תאפשר גם כאן הפוגות אש ושחרור מחבלים. השלב שלישי: שחרור החיילים והגברים. ישראל תשחרר מחבלים, תבצע נסיגה מעזה ושני הצדדים ייחתמו על הסכם הפסקת אש כוללת של המלחמה.

הן החמאס והן הג'יהאד האיסלמי דחו היום את ההצעה המצרית. ארגוני הטרור הודיעו כי לא יוותרו על השליטה ברצועה תמורת הפסקת אש קבועה. בנוסף, הארגונים הציבו תנאים משלהם: הפסקת אש לצמיתות, נסיגה עד לקווים שלפני ה-6 באוקטובר, הסרת המצור, הלבנת בתי כלא, שיקום ובניית שדה תעופה ונמל ימי, הפסקת "הפשיטות" על מסגד אל-אקצא, הבטחה שהמשוחררים לא ייעצרו בשנית, עצירת הבנייה בהתיישבות היהודית ביו"ש, עצירת המבצעים הצבאיים בערי הגדה והסכמה להקמת מדינה פלסטינית.

הקבינט המדיני – ביטחוני יקיים הערב ישיבה, לדון בסעיף הראשון של ההצעה המצרית, שרק אותו ישראל מוכנה לקבל. שאר הסעיפים נדחו על הסף.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לכך בישיבת הסיעה ואמר: "שמעתי פרסומים על הצעות של גורמים במצרים ובקטאר לגבי המשך המלחמה, והערב קבינט המלחמה אמור לדון בין השאר בהצעות אלה. אני רוצה לומר בצורה הכי חדה וברורה: אין לקבינט המלחמה מנדט להפסיק את המלחמה לפני השגת כל מטרות המלחמה של השמדת החמאס, השבת כל החטופים והסרת האיום מרצועת עזה".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע עמדה דומה בפגישה עם נציגי משפחות פורום "הגבורה": "כל הקבינט מחויב ליעדי המלחמה ואף אחד לא מתכוון לסגת מהם. בני המשפחות השכולות, אתם שאיבדתם את היקר מכול צריכים לדעת שלא איבדתם אותם לשווא".

השר מיקי זוהר הודיע כי הוא מתנגד להצעה המצרית: "סיום המלחמה לא על הפרק, ללא השמדת החמאס ומחיקתו מעל פני האדמה אין שום אפשרות לעצור את הלחימה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה