חדשות בארץ

נשיאת הצלב האדום לא דרשה מחמאס לאפשר ביקור אצל החטופים, וקראה לסיום המלחמה

נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ', שהארגון עליו היא ממונה לא ביקר עד היום את החטופים בעזה, קראה היום לקהילה הבינלאומית לפעול לסיום המלחמה. מועצת הביטחון שוב התכנסה כדי לקבל החלטה אנטי ישראלית

הצלב האדום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)הצלב האדום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ', קראה היום (שלישי) לקהילה הבינלאומית להתערב במלחמה בעזה ולהביא לסיומה. לדבריה, המלחמה היא "כישלון מוסרי" וקראה לישראל ולחמאס להגיע להסכמה כדי לעצור אותה.

ספולאריץ' לא פעלה עד היום, מלבד הצהרות מילוליות ריקות מתוכן, כדי שארגונה ייבצע את מלאכתו ויבקר את החטופים בעזה. לפני מספר שבועות ביקרה בעזה וסיירה בסניפי הארגון תוך שהיא מדגישה את הסבל של האוכלוסייה הפלסטינית.

בשבוע שעבר היא ביקרה בישראל ונפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר לה: "אני רוצה להודות לך על עזרתכם בשחרור החטופים, אבל יחד עם זאת, חלק מההצהרות שיצאו מהארגון שלך אינן עושות את ההבחנה שעשיתי זה עתה. המטרה שלי, כפי שאת יודעת מהשיחות שלנו, היא לראות כיצד נוכל לעזור לחטופים שנשארו בשבי. יש לכם כל דרך, כל זכות וכל ציפייה להפעיל לחץ ציבורי על החמאס".

נציגים של משפחות החטופים שנפגשו עם הנשיאה בעבר ציינו כי הארגון סירב לקבל תרופות כדי להעבירם לחטופים.

היום פרסמה הנשיאה הצהרה לפיה "כל יום שבו המלחמה נמשכת הוא יום שבו הקהילה הבינלאומית הוכיחה שהיא לא מסוגלת לשים קץ לרמות גבוהות כל כך של סבל. תהיה לכך השפעה לדורות, לא רק ברצועת עזה". אף מילה על החטופים או על צעד כלשהוא מהארגון לפעול מול החמאס.

מועצת הביטחון בצעד נוסף נגד ישראל

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב לדיון והצבעה על הצעת איחוד האמירויות בנוגע למלחמה בעזה. ההצעה קוראת "להשעיה דחופה של פעולות האיבה כדי לאפשר גישה הומניטרית בטוחה וללא הפרעה, ולצעדים דחופים לקראת הפסקה של מעשי האיבה".

הנוסח המקורי של ההצעה, שרוככה לאחר מגעים דיפלומטים, קרא ל"הפסקה" של פעולות האיבה, ורוכך ל"השעיה". לא ברור האם על נוסח זה יהיה וטו אמריקני.

שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, תור וסלנד, אמר בדיון הערב כי "העוינות בעזה מתמשכת. מספר ההרוגים הפלסטינים הוא בלתי נסבל, יותר מ-100 חטופים מוחזקים בידי חמאס. אני מגנה את מתקפת הטרור של חמאס ומגנה הרג אזרחים בעזה".

סגן שגריר ארה"ב באו"ם, רוברט ווד אמר: "זוועות חמאס חייבות להיות מגונות, לישראל הזכות להגן על אזרחיה".

כזכור בשבוע שעבר העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה הצעת החלטה הקוראת ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית" ברצועת עזה. 153 מדינות הצביעו בעד ההצעה, עשר מדינות הצביעו נגד ו-23 נמנעו או נעדרו. בניגוד לעבר, ההצעה כללה הפעם קריאה לשחרור החטופים הישראלים בעזה ללא תנאי אולם לא כללה גינוי לחמאס.

רשימת המדינות שהצביעו נגד כוללת את ארה"ב, ישראל, צ'כיה, מיקרונזיה, פרגוואי, פפואה גינאה החדשה, ליבריה, נאורו, גוואטמלה ואוסטריה. עם המדינות שנמנעו נמנות, בין היתר, גרמניה, בריטניה, אוקראינה, גיאורגיה, ארגנטינה, בולגריה, הונגריה, הולנד, פנמה, דרום סודן, טוגו, טונגה, סלובקיה, אורוגוואי וליטא - מרביתן מדינות שהביעו תמיכה בישראל מאז הטבח בשביעי באוקטובר.

בסוף החודש שעבר מועצת הביטחון קיימה דיון דומה וקראה להפסקת הלחימה. 13 מדינות הצביעו בעד ההחלטה אולם ארה"ב הטילה בסוף ההצבעה וטו וההחלטה, שלא כללה את נושא החטופים או גינוי לחמאס, נפלה.

תגיות:האו"םהצלב האדוםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה