חדשות בעולם

ביקורת חריפה בארה"ב: הלחץ שמפעיל ממשל ביידן מסכן את חיילי צה"ל בעזה

מאמר המערכת של העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' טוען שהלחץ שמפעיל הממשל על ישראל לנהל מלחמה נקודתית בעזה, כדי לצמצם פגיעה באזרחים, מגדיל את הסיכון ללוחמים: "הפסקת אש בשלב זה תהווה ניצחון לחמאס ומכת מוות להרתעה הישראלית"

נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

הלחץ שמפעיל ממשל ביידן על ישראל, לצמצם את הלחימה בעזה ולנהל לחימה נקודתית, מסכן את חיילי צה"ל. כך נכתב היום (שני) במאמר המערכת של העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל".

"מדינות העולם לא מעריכות את הצעדים המשמעותיים שישראל עושה במטרה לנסות ולצמצם את הפגיעה באזרחים פלסטינים בלתי מעורבים בעזה. זאת, למרות שחמאס פועל באופן מכוון בתוך האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כמגן אנושי", נכתב במאמר.

כותבי המאמר, ששמם לא פורסם, ציינו כי ישראל וארה"ב שותפות למטרה של מיטוט חמאס אבל נראה שהלחץ של ביידן על ראש הממשלה בנימין נתניהו מיותר: "ישראל נלחמת מלחמת אין ברירה על שרידותה. מדינות רבות רואות בקריאות להפסקת אש מחווה שאין לה מחיר, ובעיקר מסייעת לאזרחי עזה. האמת היא שהפסקת אש בשלב זה תהווה ניצחון לחמאס ומכת מוות להרתעה הישראלית. הדבר יקרב בוודאות את הטבח הבא ואת המלחמה הבאה. כל זה לא מדאיג את אותן מדינות".

עוד נכתב כי "בירושלים עשו ויתורים כדי לרצות את הנשיא ביידן ומזכיר המדינה בלינקן. ישראל מודיעה מראש על ההתקפות לאויב כדי שאזרחים יוכלו לברוח, משתמשת בכוח קטן יותר ומסתמכת פחות על הפגזות מהאוויר. כתוצאה מכך היא סופגת הרבה יותר נפגעים והרוגים בקרב הלוחמים. המצב הזה ברור מאוד לישראלים אבל לא מעניין אף אחד בעולם".

עוד הודגש כי "ישראל מקבלת מעט מאוד קרדיט בעולם על הוויתורים שלה. ביידן אפילו ביקר אותה בשבוע שעבר על ביצוע 'הפצצה עיוורת', עלילה כל כך מנוגדת לראיות מהשטח שאפילו הבית הלבן אחר כך ניסה לסגת ממנה. הפגיעה באזרחים בעזה היא טרגדיה, אבל נגרמת בעיקר בשל העובדה שחמאס פועל מתוך מתחמים אזרחיים".

לסיום ציינו כותבי המאמר כי לישראל אין הרבה ברירות במלחמה הזו: "הנשיא ביידן יכול להתמקד יותר בתמיכה בבעלת הברית של ארצות הברית בעודה נאבקת באויב שרוצה לבצע בה רצח עם".

תגיות:ממשל ביידןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה