חדשות בארץ

החמאס מקשיח תנאים: נסיגה ישראלית ומחיר גבוה יותר עבור כל חטוף

ישראל העבירה מסר לקטארים על רצון להתקדם לקראת עסקת שחרור חטופים. החמאס, שאתמול פסל על הסף כל סוג של עסקה, הודיע כי הוא מוכן. תנאי נוסף: ארגון הטרור יקבע מי ישוחרר

הדלקת נרות חנוכה למען החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הדלקת נרות חנוכה למען החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

גורמים מדיניים בישראל אישרו היום (שני) כי ישנה מוכנות להניע עסקה חדשה לשחרור חטופים מידי החמאס, בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים, בהם כאלה שמוגדרים "בכירים". ראש המוסד דדי ברנע נפגש בצהריים עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אאל ת'אני ועם ראש ה-CIA האמריקני, ויליאם ברנס, באחת מבירות אירופה.

מדובר בפגישה שנייה של ברנע עם אאל ת'אני, שנפגשו לראשונה שלשום. בסיום אותה פגישה עדכן ראש המוסד את הקבינט המצומצם שישנן מספר הצעות לחידוש המשא ומתן מול חמאס.

החמאס התבטא אתמול בשלילה לגבי קיום עסקה והתנה אותה בהפסקת המלחמה לחלוטין, אולם כעת הארגון העביר מסר לקטארים שהוא מוכן לעסקה. אלה שהתנאים שהציב לא מקובלים על ישראל.

התנאי הראשון שהציבו ראשי החמאס הוא כי הם יקבעו מי החטופים שישוחררו בכל הפוגה. בחדשות 12 דווח שבישראל נוטים להסכים לכך. התנאי הישראלי הנגדי הוא שהרשימה תועבר בתחילת המשא ומתן, ובישראל ידעו מראש מי ישוחרר מידי יום ויומו. בהתאם לכך יקבע "ציר זמן" של ימי הפוגה ורשימת המשוחררים הפלסטינים. כמו כן, הרשימה הראשונה תכלול נשים וילדים שחטופים בעזה.

התנאי השני של חמאס הוא כי עבור כל חטוף יקבע מחיר שונה. אם עד היום ישראל שיחררה עשרה אסירים תמורת כל חטוף, הרי שמעתה החמאס דושש עשרות ואף מאות. המסר שהעביר החמאס הוא כי על חיילים "המחיר" הוא עשרות אסירים. עבור חטוף שחמאס מגדיר "בכיר" המחיר עשוי להגיע ל-300 אסירים פלסטינים בתמורה.

תנאי נוסף, שלא מקובל על ישראל, הוא שצה"ל ייסוג אחורנית מהקווים שתפס באזור העיר עזה ובמרחב חאן יונס. ישראל השיבה על כך בשלילה והודיעה כי בנוסף, הלחימה תתחדש מיד לאחר סיום העסקה.

ראש המוסד צפוי לקיים בהמשך השבוע פגישות נוספות להתנעת מתווים אפשריים לדיון. גורמי ביטחון מצריים אמרו אמש לסוכנות רויטרס כי גם בישראל וגם בחמאס יש נכונות להפסקת אש ולשחרור חטופים נוספים, "על אף שיש חילוקי דעות בנוגע ליישום הצעדים הללו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה