חדשות יהדות

מפונים מהדרום? זו ההזדמנות שלכם להצטרף ליוזמה מרגשת

יוזמה מיוחדת וחדשנית מאגדת עשרות אברכים שילמדו עם מפונים שמצויים בימים אלו בירושלים. "זו ההזדמנות של כל אחד מהמפונים ללמוד עם מי שמתאים לו, כל חומר שיחפוץ", מסבירים היוזמים

אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

"איך לא חשבו על זה עד עכשיו?" נראה שזוהי השאלה שצצה כמו מאליה כששומעים על היוזמה החדשה בה יוצאים אברכים רבים מירושלים בימים אלו.

האברכים, אשר שמו לב להתעוררות הגדולה שקיימת בעם, לצד העובדה שרבים מאוד מהאנשים שהתגוררו עד כה באזורי הפריפריה, שוהים בתקופה זו כמפונים במלונות במרכז, החליטו להציע את הדבר שנראה הכי מובן ומתבקש מאליו: ללמוד איתם יחד, בחברותא.

בשיחה עם מארגן הפרויקט, אשר מעדיף ששמו לא יוזכר, הוא מציין כי הביקוש להשתתפות הוא גדול מאוד משני הצדדים. "נראה שזהו זמן בו מפונים רבים מרגישים שהיו רוצים קשר עם היהדות ולימוד משותף, ואילו האברכים ממש שמחים לעשות זאת. בשלב זה יש לנו כבר אברכים רבים שנרתמו למשימה, ואנו פונים למפונים ומציעים להם: 'הצטרפו ללימוד, אנחנו רוצים לפגוש אתכם".

 

ומה לומדים במסגרת התוכנית?

"מדובר בכל תוכן תורני שהוא, לבחירתו של המפונה. כמובן שאנחנו שמים דגש על התאמה בין מפונה לאברך, וכפי שנוכחנו לראות - ישנם חיבורים מדהימים שנוצרו כתוצאה מכך, והרבה מאוד מהחברותות אינם מתמקדים בנושא הלימודי בלבד, אלא גם עוסקים בשיחות מעמיקות ובדיונים בנושאים נוספים. יש גם כאלו שנוצר ביניהם קשר משפחתי, והם מתארחים בביתו של האברך. הסיפורים שמגיעים אלינו מאוד מרגשים".

 

בשלב זה, לדבריו, התכנית קיימת בירושלים בלבד, אך השאיפה היא להמשיך לפתח אותה גם לערים נוספות.

אם ברצונכם לשמוע פרטים על הפרויקט, צרו קשר עם מחלקת 'המשך קשר' של הידברות 0529551626 והשאירו פרטים: טלפון, מקום מגורים וסטטוס משפחתי. ניתן גם לשלוח הודעת ווטסאפ.

 

תגיות:בין אדם לחברומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה