חם ברשת

מרגש: המקום בו השתתף "הצל" בהכנסת ספר תורה

תחנת שדרות שנהרסה במלחמה הפכה לסמל עבור רבים מתושבי העיר. לזכרם של השוטרים והלוחמים שהגנו על התושבים ונפלו בקרב, הוחלט לכתוב ספר תורה חדש

תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

אחת הדרכים שבהן הנציחו את שמות הנרצחים בטבח הנורא בשביעי באוקטובר הייתה כתיבת ספרי תורה. על פי ההערכות, עשרות ספרי תורה נכתבו בזמן המלחמה, חלקם להנצחת החיילים שנהרגו בעזה ואחרים לעילוי נשמת החטופים שנרצחו או כתקווה לחזרתם של אלה שעדיין נמצאים שם.

ביום חמישי בערב נכתב ספר תורה לעילוי נשמת השוטרים והלוחמים שנהרגו בקרב על תחנת שדרות. הטקס להכנסת הספר נערך ממש במקום בו הייתה התחנה ומי שהגיע כדי לכתוב אות בספר היה הזמר יואב אליאסי המכונה "הצל".

"נר שמיני. הגעתי לשדרות, לאיפה שפעם עמדה תחנת המשטרה שמוטטה על ראשי מחבלי החמאס כדי לרשום אות בספר תורה לעילוי נשמות הנרצחים ב-7.10, השוטרים והלוחמים שנפלו בקרב ולשלום החטופים", כתב. "היה מעמד מרגש במיוחד, לראות באמצע של הגראונד זירו של שדרות חנוכייה עצומה של 10 מטרים - זה מסמן עבורי את התקומה, התקווה והעוצמה של עם ישראל! לא ינצחו אותנו. עם ישראל חי וקיים!".

שמונה משוטרי התחנה בשדרות נפלו בקרב הקשה מול 25 מחבלים. כמה ימים אחרי האסון נפתחה תחנה חדשה בעיר. יחד איתם, 40 שוטרים נוספים נפלו במלחמה. בתחנה החדשה הונף דגל ישראל.

תגיות:הכנסת ספר תורההצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה