חדשות בארץ

ראש המוסד קיבל "יד חופשית" לבצע פעולות שיובילו לעסקה לשחרור החטופים

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי המטרה היא לנסות לחדש את המשא ומתן, כדי שיבשיל לעסקה כבר בשבוע הבא. שר החוץ נפגש עם נשיאת הצלב האדום ודרש ממנה להגיע לביקור אצל החטופים בעזה

מיצג למען החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)מיצג למען החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

המשא ומתן בין ישראל לחמאס עשוי להתחדש בימים הקרובים, במטרה לנסות לגבש בשבוע הבא עסקה חדשה שתוביל לשחרור חטופים מעזה. כך דיווחו היום (חמישי) גורמים מדיניים בישראל. הצהרה זו הגיעה לאחר שמטה משפחות החטופים פרסם בבוקר הודעה, לפיה הממשלה הורתה לראש המוסד דדי ברנע להפסיק את המגעים מול קטאר, המתווכת בין ישראל לחמאס.

על פי הגורמים, "לא רק שלא ניתנה הנחייה שכזו לראש המוסד, אלא שניתנה לברנע 'יד חופשית' לצאת לכל מקום שיידרש כדי להניע את המשא ומתן מחדש". בישראל הדגישו כי מי שכרגע מונע את המשך קיום המשא ומתן זה דווקא החמאס. טענה זו נתמכה היום על ידי הקטארים, שאישרו דיווח בתקשורת הערבית לפיו "קשה ליצור קשר עם הגורמים בעזה מטעם חמאס שהפסיקו לענות לשיחות".

גורם מצרי אמר לתקשורת בארצו כי "בימים האחרונים הוצגו בפני חמאס הצעות ראשוניות הכוללות הפסקת אש הומניטרית, אבל חמאס הבהיר את עמדתו - הוא מסרב להיענות לכל הצעה, בלי הפסקת אש מוחלטת, לפני תחילת משא ומתן".

שר החוץ לנשיאת הצלב האדום: "הארגון שלך נכשל במשימתו"

שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ', ומסר כי דרש ממנה לפעול לקיום ביקור מיידי אצל כל החטופים הישראלים בעזה.

"דרשתי שהארגון יגיע לחטופים, ויספק טיפול רפואי לחטופים הזקוקים לכך. 67 יום שהארגון נכשל במשימתו. דרשנו מהצלב האדום להיות יותר נחושים ותקיפים ולהשמיע את קולם. שום ארגון הומניטרי לא יכול לשתוק אל מול אותן זוועות שביצעו מחבלי החמאס. הבהרנו לנשיאה שאין כאן שני צדדים".

ספולאריץ' מסרה בתגובה כי "יש לתת לוועד הבינלאומי של הצלב האדום אישור, עם פרטים מעשיים המוסכמים בין הצדדים, כדי שיתקיימו ביקורים של החטופים. אני חוזרת ומדגישה: יש לשחרר בני ערובה – מיד".

הערב נפגש עם ספולאריץ' גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי לשכתו, הוא הגיש לה קופסה המכילה את כל התרופות שלהן זקוקים החטופים הישראלים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה. "אני בטוח שאתם יכולים למצוא את הדרכים לספק את זה", אמר לה.

 

תגיות:חטופיםחמאסאלי כהןהמוסדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה