חדשות בארץ

נתניהו: "המלחמה נמשכת ביתר שאת, עד השגת מטרותינו"

ראש הממשלה מסר הצהרה בפתח ישיבת הממשלה, שדנה בהמשך הלחימה, בתקציב המדינה ובסיוע למשק. נתניהו למנהיגים בעולם: "אי אפשר ביד אחת לתמוך בחיסול החמאס, וביד השנייה ללחוץ עלינו לסיים את המלחמה שתמנע את חיסולו"

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ממשלת ישראל התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית כדי לדון בין היתר בהמשך הלחימה, בסיוע הכלכלי למשק ובתקציב המדינה. בפתח הישיבה מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת.

נתניהו פתח בהבעת תנחומים למשפחת איזנקוט, שאיבדה את בנם גל ואת האחיין מאור, הי"ד. לאחר מכן התייחס לדיווחים לפיהם ישנו לחץ על ישראל לסיים את התמרון הקרקעי עד סוף החודש. "אנחנו נמשיך עד השגת מטרותינו. המלחמה נמשכת ביתר שאת, בעצימות, בצפון עזה ובדרומה, על מנת להשיג את כל מטרותיה: חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לעולם לא תשוב להיות איום על ישראל".

שרי הממשלה עודכנו בתוכן השיחות שקיים ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועם מנהיגים נוספים במערב. בשיחות עימם הבהיר נתניהו את עמדת ישראל, בנוגע ללחץ המופעל עליה להסכים להפסקת אש, "היום הגיע משלוח נוסף של תחמושת חשובה להמשך המלחמה. אני מודה לנשיא ביידן, איתו שוחחתי שלשום גם על כך שארה"ב התייצבה בצורה הנכונה והצודקת במועצת הביטחון, וגם כמובן על הסיוע החומרי שארה"ב נותנת לצבא ההגנה לישראל. ביומיים האחרונים שוחחתי גם עם הקנצלר הגרמני שולץ ועם נשיא צרפת מקרון, וגם עם מנהיגים נוספים. אמרתי להם שאי אפשר ביד אחת לתמוך בחיסול החמאס, וביד השנייה ללחוץ עלינו לסיים את המלחמה שתמנע את חיסול החמאס. אני חושב שבמאבק הזה הצדק איתנו והאחדות איתנו. כשאנחנו מאוחדים כעם וכמדינה, אין שום כוח שיכול למנוע מאיתנו לעשות את הדבר הנכון".

 "במקביל, אנחנו בונים ומשקמים את יישובינו. בעוטף עזה הקמנו בתחילת המלחמה את מנהלת תקומה. העברנו תקציבים כדי לשקם את היישובים, להבטיח שאף אחד לא יישאר מאחור. אנחנו עוסקים לא רק בשיקום של הקהילות בערים, של המושבים, של הקיבוצים, של המושבות, של המועצות, אלא גם במטרה להביא לכך שהם ישגשגו ויפרחו לשנות דור. לעבור את מה שהיה. לשם כך הקמנו יישוב חדש בשדות נגב, 'אופיר', על שם אופיר ליבשטיין הי"ד". 

לסיום, נתניהו התייחס לגילויי האנטישמיות בארה"ב: "יש שם גל אנטישמיות אדיר, גם מהשמאל וחלקו מהימין. הוא מתלקח בקמפוסים ובאוניברסיטאות ופרץ החוצה. אני חושב שהיו לו יסודות עמוקים שבאים לידי ביטוי עכשיו. הדבר החשוב שקורה עכשיו זה שחברים מובילים ומנהיגים של הקהילה היהודית סוף סוף מתייצבים. הם מתייצבים נגד האנטישמיות הזאת וזו הדרך היחידה להילחם בה. בגאון, בהדר, לא להרכין ראש, להשיב מלחמה שערה. אני מברך אותם בשם כולכם".

שיחה קשה עם פוטין

במהלך ישיבת הממשלה יצא נתניהו ללשכתו וקיים שיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לשכת ראש המשמלה ציינה כי נתניהו הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו"ם ובפורומים אחרים נגד ישראל. בנוסף, ראש נתניהו הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן. "ראש הממשלה הדגיש שכל מדינה שהייתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל הייתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל" - נמסר.

לשכתו של נתניהו: "ראש הממשלה הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית ואמר שישראל תפעל בכל האמצעים, המדיניים והצבאיים כאחד, לשחרור כל חטופינו. כמו כן, ביקש ראש הממשלה נתניהו שרוסיה תפעיל לחץ על הצלב האדום לטובת ביקורים ותרופות לחטופינו".

הקרמלין הודיע לאחר מכן כי שיחת פוטין - נתניהו התמקדמה בעיקר "במצב ההומניטרי הנורא ברצועת עזה". פוטין אישר את עמדתו העקרונית של אי-קבלה וגינוי של הטרור על כל ביטוייו. יחד עם זאת, לפי הודעת הקרמלין, "חשוב ביותר שהתמודדות עם איומי טרור לא תביא לתוצאות כה חמורות על האוכלוסייה האזרחית". בנוסף, הובע אינטרס הדדי להמשיך ולקיים קשר בנושאי פינוי אזרחים רוסים ובני משפחותיהם, וכן שחרור ישראלים המוחזקים בעזה, וסוכם על המשך המגעים בין הצדדים.

כשעה לאחר השיחה בין המנהיגים הופתעו בישראל מהודעה שפרסם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. הוא התייחס ללחימה ברצועת עזה ואמר כי "זה לא מקובל שישראל תשתמש במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר כהצדקה לענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני". בנוסף, לברוב קרא ל"פיקוח בינלאומי על המתרחש בשטח הרצועה". בישראל לא הגיבו לדברים.

תגיות:ישיבת ממשלהבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה