חדשות בארץ

טיל נ"ט שוגר מלבנון אל היישוב מתת: ישראלי נהרג

ההרוג הוא אייל אוזן, מקיבוץ גשר הזיו, העוסק בחקלאות. צה"ל תקף בתגובה את מקור השיגור. בעזה חוסל בכיר בחמאס ועשרות מחבלים נכנעו. לוחמים כבשו את "כיכר פלסטין" בשג'עייה

חלק מהנשק שנתפס היום (צילום: דובר צה"ל)חלק מהנשק שנתפס היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

טיל נ"ט, ששוגר אחר הצהריים (חמישי) מלבנון לעבר כלי רכב שנסע ביישוב מתת, גרם למותו של אזרח ישראלי, שעסק בחקלאות. בערב הותר לפרסום כי ההרוג הוא אייל אוזן, בן 54, תושב קיבוץ גשר הזיו שבגליל המערבי.

לאחר הירי לעבר מתת זוהו מספר שיגורים נוספים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף בתגובה את מקור הירי באמצעות מסוקי קרב, טנקים וירי ארטילרי.

בעזה נמשכת הלחימה הנרחבת. לוחמי צה"ל פועלים בשכונת שג'עייה, בג'באליה ובפאתי חאן יונס. צה"ל התיר לפרסום כי מטוסי קרב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, חיסלו לפני מספר ימים את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של חמאס. רנתיסי היה אחראי על כלל התצפיות של החמאס, ולקח חלק בתכנון הטבח האכזרי בשמחת תורה.

רנתיסי חוסל בתקיפת חמ"ל מרכזי של המודיעין של חמאס. יחד איתו חוסל פעיל במערך התצפיות בגדוד "קרארה", אחמד עיוש. בחמ"ל זה רוכזה תמונת התצפיות מכלל הרצועה, והוא שימש נכס אסטרטגי משמעותי לניהול הלחימה של ארגון הטרור וביכולתו להוציא מתווי טרור נגד לוחמי צה"ל.

כוחות חי"ר ושיריון הגיעו היום ל"כיכר פלסטין", הכיכר המרכזית בשג'עייה, מקום בו רק בשבוע שעבר הצטלמו בו מחבלים בעת שחרור חטופים ישראליים.

דובר צה"ל מסר כי ביממות האחרונות, כוחות אוגדה 36 נלחמים במחבלים בקרבות פנים אל פנים, מאתרים ומשמידים תשתיות תת קרקע ואמצעי לחימה רבים, שרובם אותרו בסמוך למבנים אזרחיים ובתוכם. הכוחות ממשיכים לפעול על מנת להביא לפגיעה משמעותית ביכולותיו של חמאס באזור.

כוחות צוות הקרב של חטיבת גולני חיסלו עשרות מחבלים, איתרו פירים ומשגרי רקטות והשתלטו על מספר תשתיות טרור. במקביל, כוחות מצוות הקרב של חטיבת כפיר איתרו בבניין מגורים אזרחי מספר משגרי RPG, תחמושת וציוד נוסף של חמאס. פיר מנהרה אותר בתוך בית ספר בשכונה.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 188 חשפו והשמידו בשיתוף יחידת יהל"ם שבעה פירים במרחב, חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו כמות גדולה של תחמושת, מטענים ונשקים. בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה בתוך בית ספר בשכונה, שם נתקלו הלוחמים במחבלים, וניהלו קרב פנים מול פנים עד לחיסולם.

בצה"ל מעריכים כי בתוך כמה ימים שג'עייה תיפול בשלמותה לידי כוחות צה"ל. בינתיים, כמה עשרות מחבלים השליכו את נשקם והסגירו עצמם לידי לוחמי צה"ל.

תגיות:עזהחיזבאללהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה