פרשת וישב

סיפורי גבורה במלחמה ומסירות נפש של יהודים - מהיכן הכוחות?

מאין הכוחות הללו, של כל נשמה יהודית, לפעול במסירות נפש עבור קידוש ה', עבור העם, עבור הארץ, עבור העבר ההווה והעתיד שלנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ימי המלחמה מלווים בסיפורים גבורה מפעימים ומעוררי הערצה, מסירות נפשם של חיילים, כוחות הבטחון וגם של אזרחים אמיצים, משקפים לנו את מהותו של העם היהודי: עם 'גיבור', 'עם הנצח'.

מאין הכוחות הללו, של כל נשמה יהודית, לפעול במסירות נפש עבור קידוש ה', עבור העם, עבור הארץ, עבור העבר ההווה והעתיד שלנו?

דוגמא למסירות נפש ללא חשבונות ניתן לראות בפרשתנו, כשהלך יוסף, בשליחות אביו, לבקר את אחיו הרועים בשדה. בדרכו פגש יוסף עובר אורח (שהיה המלאך גבריאל), כששאלו יוסף היכן אחיו, ענה לו: "שמעתי אומרים נלכה דותינה"...

בדבריו, רמז המלאך ליוסף שעליו להיזהר, כיוון שאחיו מבקשים להמיתו ("לבקש לך נכלי דתות שימיתוך בהם"), ובכל זאת המשיך יוסף בשליחותו והלך אליהם. 

ליוסף הייתה מסירות נפש לקיים את ציווי אביו, למען כבוד ה', אפילו במחיר של סכנת נפשו.

אולם, המשך הסיפור ידוע, בזכות מסירות נפשו ודבקות בכבוד אביו, בסופו של דבר נעשו ליוסף ניסים רבים, הוא הפך לשליט על כל ארץ מצרים, והגיע למעמד גבוה הן בגשמיות והן ברוחניות, שהרי במעמדו נקרא: "יוסף הצדיק".

דבר דומה ניתן לראות בנס חנוכה, שאותו אנו חוגגים כעת, באותם ימים מתתיהו ובניו הקדושים לא היו מחויבים לסכן את נפשם ולצאת למלחמת מעטים נגד רבים וחלשים נגד גיבורים. אולם גם הם, כמו יוסף הצדיק, ללא עריכת חשבונות, מסרו את נפשם למען כבוד ה', למען כבוד העם היהודי, וזכו לניסים ונפלאות. בזכות מסירות נפשם מצאו "פך שמן טהור, חתום בחותמו של כהן גדול" להדליק בו את הנרות שמונה ימים, ולקבוע לדורות את ימי החנוכה.

מה איתנו בכל הסיפור הזה?

ובכן, "בימים ההם בזמן הזה", כפי יוסף הצדיק ומתתיהו ובניו הקדושים, כך גם אזרחינו וחיילינו הגיבורים שמצילים נפשות יהודיות בכל יום ויום, שפועלים מתוך נקודה פנימית של כבוד השם, כבוד העם וכבוד הארץ, שנלחמים על העבר, על ההווה והעתיד שלנו - בזכות מסירות נפשם - נזכה לראות בקרוב ממש ניסים ונפלאות בארץ ישראל השלמה, שתוביל לביאת משיח צדקנו, ונזכה כולנו, שוב, "להודות ולהלל לשמך הגדול"...

שבת שלום וחנוכה שמח.

הדס פרנקו היא עו"ד ומגשרת, מאמנת אישית לזוגיות, בטחון והגשמה עצמית ומשפחתית.

 

תגיות:חרבות ברזלפרת וישב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה