חדשות בארץ

תיעוד: הקרב בו נהרגו שני לוחמי צה"ל בצפון הרצועה

דובר צה"ל התיר לפרסום את תיעוד הקרב בו נהרגו רס״ל (מיל׳) בן זוסמן וסמל בנימין יהושע נידהם הי"ד. שר הביטחון: "גורלם של המחבלים בגדודי חמאס בדרום עזה יהיה זהה וחמור מאלה של הצפון"

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל התיר הערב (שני) לפרסום את תיעוד קרב הפנים מול פנים שניהלו לוחמי גדוד 601 נגד מחבלי חמאס, בו נהרגו שני לוחמי צה"ל: רס״ל (מיל׳) בן זוסמן וסמל בנימין יהושע נידהם הי"ד.

על פי דובר צה"ל, במהלך לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 בצפון רצועת עזה, נכנסו לוחמי גדוד 601  למבנה, בו נתקלו במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי. במהלך הקרב שהתנהל בתוך המבנה, נהרגו שני הלוחמים ושניים נוספים נפצעו. הלוחמים חתרו למגע, ירו לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

דובר צה"ל הוסיף כי הצבא מהדק את אחיזתו במחנה הפליטים ג'באליה ושכונת סג'אעיה בצפון רצועת עזה, ובחאן יונס שבדרומה, באמצעות הרעשה ארטילרית כבדה ובתקיפות נרחבות מהאוויר. התקיפות יוצרות "חגורות אש" סביב שכונות בשלושת היעדים הללו, שכוחות הצבא אמורים לכבוש כחלק מהשלבים הבאים בתמרון.

סג'אעיה, בדומה למחנה ג'באליה, מכותרת, והכוחות עוסקים בשלב זה בעיקר בחשיפת האויב, במקביל לניסיונות לאתר ולהשמיד את עמדות התצפית של חמאס בפאתים. לוחמים ערוכים עם טנקים ונגמ"שים מול היעדים שבהם פרוסים הגדודים החזקים של חמאס.

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום סיור בדרום ותיצפת על סג׳עאיה וג׳באליה. לדבריו: "לוחמי גולני חזרו לסג'אעיה כדי לסגור מעגל, הפעם הם לא יעזבו אותה עד לחיסול כל תשתיות הטרור שנמצאות שם. שלוש יממות לאחר חידוש האש, צה"ל נמצא במיטבו, אני רוצה להביע הערכה גדולה לכוחות שהגבירו את הלחץ על המחבלים, סיכלו לפני יממה אחת את מג"ד סג'אעיה, רוצח שפל, וממשיכים בפעולה שלהם לאורך כל הגזרה. במקביל, צה"ל החל לעבוד בדרום הרצועה, גורלם של המחבלים בגדודי חמאס שם יהיה זהה וחמור מאלה של הצפון. נמשיך עד לניצחון ועד להשגת כל המטרות, חיסול החמאס וחזרתם של החטופים למדינת ישראל".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה