חדשות כלכלה

סמוטריץ': "מתווה הפיצויים לעסקים יוארך לדצמבר"

שר האוצר הודיע כי מתווה הסיוע לעסקים שניתן בנובמבר יימשך גם לדצמבר - בכפוף לאישור ועדת הכספים. טרם התקבלה החלטה על פיצויים לעסקים במרחק של 7 עד 40 ק"מ מהרצועה

סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בתום דיון שהתקיים היום (ראשון) בהנהלת משרד האוצר, הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי החליט להאריך את מתווה הפיצויים לעסקים בכל הארץ לחודש דצמבר. ההחלטה להאריך את רוב מתווה הפיצויים דורשת אישור של ועדת הכספים, ללא צורך באישור במליאה. השר צפוי להופיע מחר בפני הוועדה ולבקש את אישורה להארכת המתווה.

אולם, בשלב זה לא ברור אם החלק של המתווה שנתן מענה לעסקים ביישובים במרחק 7-40 יוארך גם הוא, שכן בסעיף הזה מדובר בהוראת שעה עד סוף נובמבר שדורשת חקיקה מחדש, ולא רק את אישור ועדת הכספים. עלות המשך המתווה תהיה על פי ההערכות באוצר כ-5 מיליארד שקלים.

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, ביקר את הודעתו של סמוטריץ' ואמר:  "לצערי הודעתו של שר האוצר ב-4 בחודש דצמבר בשעות ערב לא מבטאת אחריות כלפי סקטור העצמאים והעסקים הקטנים ומגיעה שבועיים מאוחר. לא יתכן שעשרות אלפי עסקים מתחום התיירות, התרבות, מסעדות, אולמות אירועים, הסעות, מצאו את עצמם בשבועיים האחרונים מול שוקת שבורה וחוסר אונים כי אינם יודעים איך להתנהל עם העובדים שלהם, וההוצאות הקבועות שלהם. שר האוצר צריך להבין שבעלי העסקים הם לא קוסמים ואין להם שפנים בכובע ובלי עזרה ותמיכה העסקים האלה יקרסו".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה לפני שבועות אחדים את המתווה המורחב שיזמו במשרד האוצר, למענה לעסקים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות המלחמה. המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים בכל רחבי הארץ, כאשר עסקים ביישובי הספר זכאים להחזר מלא על נזק כקבוע בחוק, וכן שורת הקלות במתווה החופשה ללא תשלום לעובדים.

על פי המתווה שהיה קיים עד כה, קרן הפיצויים מס רכוש תפצה עסקים בכל רחבי הארץ שמחזור הפעילות שלהם הוא 12 אלף שקל עד 400 מיליון שקל, כאשר קיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי בחודשים אוקטובר או נובמבר 2023.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מלחמת חרבות ברזלמתווה פיצוים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה