הרבנית חגית שירה

צריך לדעת איך לבקש: אל תסתפקו בבקשה כללית. תפרטו

האם ה' לא ידע ממה יעקב פוחד? ה' יודע, והוא גם יודע שיעקב פוחד על ילדיו הרכים, על נשותיו, על חייו, ולמרות זאת יעקב מפרט. תפרטי גם את

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היה היה אדם שאהב מאוד כסף. כל כיסופיו היו רק כסף וכסף כל היום, עד שבאחד הימים נשא עיניו לשמיים וביקש: מי ייתן וכל מה שאגע בו יהפוך לכסף! חלף זמן, והנה התמלאה בקשתו, וכל מה שנגע בו הפך להיות כסף. וואו, בהתחלה זה היה משכר, הוא בדרך להתעשר... אבל עד מהרה צצה בעיה קשה מאוד: כל מה שהוא רצה לאכול הפך להיות מתכת קרה ונוקשה, וחייו הפכו לגיהינום.

את המשל הזה סיפר המהרש"א והסביר שצריך לדעת איך לבקש... המדרש מביא גם הוא מעשה על אדם אחד שהלך בדרך. היה חם במיוחד, הוא נקע את קרסולו, ומרוב כאבים וחום הוא נפל על הרצפה. בצרתו הגדולה הוא הרים את העיניים לשמיים וביקש: מי ייתן ויזמין לי ה' איזה חמור הגון... והנה תוך כמה דקות התמלאה משאלתו. שר רומאי חשוב מאוד עבר בדיוק לידו עם האתון שלו, ולפתע כרעה האתון וילדה עַיר קטן. מבחינת השר זה היה ממש לא הגיוני להמשיך כך בדרך. הוא הביט כה וכה וקלט את זה עם הנקע ברגל... הוא ציווה עליו לקום ולשאת את החמור הקטן עד לעיר הרחוקה... בסיומו של היום המסויט בכה האיש התשוש ואמר: אכן, בקשתי התקבלה, קיבלתי חמור כמו שביקשתי, רק חבל שלא פירשתי כראוי: חמור לרכב עליו, ולא חמור שירכב עלי!

צריך לדעת איך לבקש, אחותי. תפרטי להשם, ספרי לו הכל, תסבירי לו... כן, כמו שעשה יעקב בצרתו: הוא ביקש מהשם: הצילני נא מיד אחי, מיד עשיו, פן יבוא והיכני אם על בנים... רגע, וכי ה' לא יודע ממה הוא פוחד? וכי ה' לא יודע שעשיו הוא אחיו ושאחיו הוא עשיו? ה' יודע, והוא גם יודע שיעקב פוחד על ילדיו הרכים, על נשותיו, על חייו, ולמרות זאת יעקב מפרט ומספר לה' ממה הוא חושש ודואג... אומר הזוהר הקדוש: מִכָּאן, מִי שֶׁמִּתְפַּלֵּל תְּפִלָּתוֹ שֶׁצָּרִיךְ לְפָרֵשׁ דְּבָרָיו כָּרָאוּי... כְּדֵי לְהִוָּדַע דָּבָר לְמַעְלָה וּלְפָרְשׁוֹ כָּרָאוּי, וְלֹא יַסְתִּיר הַדָּבָר...

לפרש, להסביר, לפתוח את הלב ולבקש הכל!

אומר ה"דברי ישראל", שבסוף התפילה אנחנו אומרים: "יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי". הוא כותב שחשוב מאוד לכוון בפסוק הזה בסוף התפילה (בסידור "שירת חיי" יש תזכורת עם הסבר). הפסוק הזה מסוגל לכמה עניינים, שימי לב – תחילתו י', סופו י', ויש בו י' מילים ועשר פעמים י'. יש בו מ"ב אותיות כנגד מ"ב מסעות של חייך, ויש בו סודות גדולים, ולכן טוב לאומרו בנחת, והוא מועיל בעיקר לקבל את התפילה נכון, ואם חלילה לא ביקשת כראוי – הגיון לבך יעלה לפניו לרצון.

תגיות:בקשותהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה