חדשות בארץ

נתניהו: "לא חיזקתי את חמאס. אין מצב שישראל לא חוזרת ללחימה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ריאיון לאתר "פוליטיקו", ודחה את הטענה שהוא היה זה ש"בנה" את חמאס, כשאפשר במשך שנים להעביר לרצועה את "מזוודות הדולרים". לדבריו, הכסף נכנס כדי למנוע אסון הומניטרי ברצועה. הצהיר כי ישראל תחזור ללחימה

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אחר הצהריים (רביעי) בתחנת משטרת שדרות, שהוקמה מחדש לאחר הטבח בשמחת תורה. בתום הסיור פרסם הצהרה לתקשורת, בדבר המתווה לשחרור חטופים והמשך הלחימה.

"מתחילת המלחמה קבעתי שלושה יעדים - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם. בשבוע האחרון השגנו הישג גדול מאוד, החזרת עשרות רבות של חטופינו. לפני שבוע זה היה נשמע דמיוני, אבל השגנו את זה. אבל בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן". 

"אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - זה בדיוק מה שנעשה".

נתניהו העניק אמש ריאיון לאתר החדשות "פוליטיקו" ודחה בתוקף את הטענות כי במשך שנים הוא אפשר את "מימון חמאס ואת התחזקותו של ארגון הטרור". נתניהו כינה את הטענות "מגוחכות ושקריות והופצו על ידי יריבים פוליטים".

בראיון טען ראש הממשלה כי הוא אפשר להכניס את "מזוודות הכסף הקטאריות" לעזה רק כדי למנוע אסון הומניטרי ולא כדי לחזק את השלטון של חמאס ברצועה. "רצינו למנוע קריסה הומניטרית אזרחית של מחלות, רעב ודברים אחרים שהיו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי. זו הסיבה שממשלות ישראל, בזו אחר זו, אפשרו לכסף הזה להיכנס. זה לא היה כדי לחזק את חמאס, לא רצינו לחזק את חמאס בכלל, רצינו להחליש אותו ולפגוש ביכולות שלו ככל שיכולנו. לא הייתי יוצא לשלוש מבצעי לחימה מול החמאס אם הייתי רוצה לבנות אותם".

בהתייחסות להפסקת האש הזמנית, שמאפשרת את שחרור החטופים, אמר נתניהו שישראל תכבד את הפסקת האש כל עוד חמאס יכבד אותה. אולם, לדבריו, עם סיום הפסקת האש תמשיך ישראל במשימתה למוטט את ארגון הטרור. "אל תטעו: אנחנו נמשיך במאמצים הצבאיים שלו למחוק את חמאס, בגלל שחמאס אומר בבירור שהוא יחזור על המעשיים הברבריים שלו שוב ושוב. אחרי הניצחון של ישראל על חמאס יהיו לה שתי מטרות: פירוק עזה מנשק, ובלימת ההקצנה של תושביה. המטרה שלנו היא להבטיח שעזה לא תחזור על איום מחריד כפי שהיה לישראל לפני המלחמה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה