חדשות בארץ

בתי החולים: "מצבן של חלק מהשבות מורכב. הילדים איבדו 15 אחוז ממשקלם"

8 מהחטופות ששבו אמש לישראל מאושפזות במרכז הרפואי שיבא, ומצבן הרפואי מוכיח כי הוחזקו בתנאים ירודים. בנה של אחת מהן: "במהלך האירוע היא נפצעה ביד, היא לא קיבלה טיפול ראוי לאורך התקופה"

קבלת המשוחררות אמש (צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא)קבלת המשוחררות אמש (צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא)
אא

בית החולים שיבא עדכן היום (רביעי) ששמונה מהחטופות ששבו אתמול לארץ, ואושפזו בבית החולים, נמצאות במצב רפואי המוגדר "מורכב אך יציב". במקביל שוחררו מבית החולים מרבית החטופים והחטופות שאושפזו בימים האחרונים לאחר ששבו ארצה.

פרופסור איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא: "החטופות שהגיעו הלילה עברו הערכה ובדיקות רפואיות, חלקן סובלות ממחלות רקע מורכבות וחלקן סבלו ועדיין סובלות מפציעות שספגו כשנחטפו, שמהן סבלו גם במהלך ימי השבי. הן יזדקקו להרחבה של הבירור הרפואי, אבל כולן יציבות ולא נשקפת להן סכנת חיים".

מרבית החטופים סיפרו, בתשאול שעברו על ידי המשפחות, כי הם התקיימו ממעט אורז ופיתה אחת שהוגשה להם מידי יום ולפעמים קיבלו ביצה קשה. מרביתם שהו במנהרות, ויצאו לפרק זמן קצר לנשום אוויר, וכמה מהם בבתים מעל הקרקע. חלקם חשפו כי הוחזקו בכלובים, ישנו על הרצפה או על שתי כסאות שהוצמדו לאורך. 

דמיאן, בנה של אופליה רויטמן בת ה-77, והועברה לשיבא, סיפר לרדיו 103fm: "אמא רוב הזמן הייתה לבד, בלי עוד אנשים, שזה מאוד הקשה עליה. במהלך האירוע היא נפצעה ביד, היא לא קיבלה טיפול ראוי לאורך התקופה. היא אכלה קצת אוכל שהיה, לא משהו שאישה בת 77, פצועה, יכולה להיות מוזנת ממנו".

גם בתה של דיצה הימן בת ה-, נטע, התייחסה למצב הרפואי של אמא ולתנאים בעזה: ,84: "היא נחטפה ולא קיבלה תרופות, והייתה בתנאים ירודים וקשים מאוד".

הילדים איבדו משקל לא מועט

פרופסור רונית לובצקי, מבית החולים איכילוב, עדכנה באשר למצב הילדים שהגיעו לבית החולים לאחר ששוחררו משבי חמאס אמש: "הם נמצאים במצב גופני יציב, וכולם שמחים שיצאו לחופשי. הילדים, כמו המבוגרים, איבדו ממשקלם. אצל חלק גדול מהם נראתה ירידה משמעותית במשקל, עד 15 אחוזים".

בבית החולים סורוקה ממשיכים לטפל באלמה אברהם, בת ה-84 מכפר עזה ששוחררה לפני שלושה ימים והגיעה במצב קשה ומסכן חיים, לאחר שלא קיבלה בשבי תרופות שהיא נוטלת דרך קבע. בית החולים עדכן שמצבה השתפר, היא בהכרה, והיא נושמת בכוחות עצמה. מיה רגב, שמאושפזת בבית החולים לאחר ששבה מעזה וסובלת מפצע ירי ברגלה, עברה ניתוח ומצבה טוב. היא תזדקק לניתוח נוסף ולשיקום.

המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא, שקלט 17 אזרחים תאילנדים ששבו בחמש הימים האחרונים מעזה לאחר ששוחררו על ידי החמאס, ישתחררו הערב מביתה חולים והם צפויים לשוב הלילה לארצם. אחד נוסף, ששוחרר אתמול, החליט להישאר בארץ.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה