חדשות בארץ

התנאי הישראלי להמשך הפעימות: על החמאס לשחרר את כל הילדים והנשים

הפעימה השישית עתידה להתבצע היום, וישראל הציבה את התנאי להמשך, שעל החמאס להיענות לו עד חצות. דיווח בארה"ב: "החמאס הביע הסכמה עקרונית והגיש הצעה להארכת הפסקת האש"

שחרור חטופים מעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)שחרור חטופים מעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

הפעימה השישית לשחרור חטופים מעזה תצא היום (רביעי) אל לפועל, ועשרה מהם ישובו ארצה. החמאס הודיע בצהריים כי ישחרר היום לפחות שני אזרחים בעלי אזרחות רוסית, כמחווה לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ללא קשר לפעימה.

ישראל העבירה אתמול מסר למתווכים בקטאר, לפיו היא תשקול לחיוב פעימות נוספות. התנאי: על החמאס להודיע, עד היום בערב, כי הוא מתחייב לשחרר את כל הנשים והילדים שנותרו בעזה. אם החמאס יענה בחיוב, ישראל תסכים להפוגה בת יומיים, מחר וביום שישי. בימים אלה ישוחררו עשרה חטופים מידי יום, ובמהלכם יתנהל משא ומתן לגבי פעימות עתידיות.

העיתון וושינגטון פוסט, היוצא לאור בארה"ב, פרסם הבוקר כי "יש רצון של שני הצדדים להגיע לעסקה אך לא סוכמו 'המחירים'". כמו כן, לפי הדיווח, הושגה הסכמה שהפעימות הבאות יהיו לפי הסדר הבא: גברים מבוגרים מעל גיל מילואים, חיילות, גברים בגיל מילואים, חיילים בשירות סדיר וגופות ישראלים מה-7.10 או שמתו בעזה. החמאס וארגוני הטרור הנוספים הודיעו אתמול כי הפעימות הבאות יהיו חלק מהסכם חדש, עם תנאים ודרישות חדשות.

השיחות אתמול בדוחא, בירת קטאר, על המשך הפעימות, התנהלו בין ראש המוסד דדי ברנע לנציגים הקטארים, בהשתתפות ראש המודיעין המצרי וראש ה-CIA האמריקאי. ברנע שב אמש לארץ.

לשכת ראש הממשלה מסרה הבוקר שהתקבלה רשימת החטופים העתידים להשתחרר היום, היא נבדקה, והודעות נמסרו למשפחות. גורם מדיני הגדיר אותה כ"עונה על התנאים שהציבה ישראל בתחילת המתווה, אך לא על כולו".

החמאס הודיע למתווכים כי הוא ממשיך במאמצים למצוא את כל החטופים, והכוונה לאלה שנמצאים בידי ארגונים ופלגים פלסטינים שונים. בישראל השיבו כי הם רואים בחמאס אחראי לכלל החטופים. אמש, אגב, שוחררו גם חטופות שהיו בידי הג'יהאד האיסלאמי.

בעזה נותרו נכון להיום תשעה ילדים עד גיל 19 ולא מעט נשים שנכללות בתנאי שהוצב. בסך הכל נותרו בעזה כ-145 חטופים, כולל חיילים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה