חדשות בארץ

10 חטופות שבו לישראל; הותר לפרסום דבר מותם של ארבעה חטופים בעזה

תשע נשים ונערה בת 17 שבו מעזה לישראל, במסגרת הפעימה החמישית במתווה לשחרור חטופים. דובר צה"ל אישר כי גורמי הרבנות הצבאית קבעו סופית את מותם של שלושה חיילים, שנפלו ביום הקרבות הראשון, וגופותיהם בעזה. נקבע גם מותו של רביד כץ, תושב ניר עוז

הבאת חטופים לבית החולים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הבאת חטופים לבית החולים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

10 חטופות ישראליות שוחררו הערב (שלישי) מעזה ושבו לישראל, במסגרת הפעימה החמישית. המדובר בשמונה נשים, ובאם ובתה בת ה-17, תושבות נירים, ניר יצחק, ירושלים, ראשון לציון, יהוד וניר עוז. בפעימה זו לא נכללו ילדים נוספים עם אימהותיהם. בישראל מצפים שהם ישוחררו מחר, יום הפעימה השישי. החמאס אמור להעביר הלילה את הרשימה הבאה. כמו כן שוחררו הערב שני אזרחים תאילנדים.

החטופות ששבו הערב ושמותיהן הותרו לפרסום:

רימון קירשט (36), עוסקת ברפואה משלימה ורפלקסולוגיה. רימון ובעלה יגב התחתנו לפני שנתיים וגרו בקיבוץ נירים. הקדישו את החיים שלהם לטיפול בחיות. בעלה יגב נחטף ביחד עימה ונשאר בשלב זה בשבי חמאס.

גבריאלה (59) ומיאה ליימברג (17), תושבות ירושלים, אם ובתה, אשר נחטפו בעת שביקרו את משפחתן בעוטף. גבריאלה עלתה מארגנטינה בשנות ה-90 ועובדת כמנהלת בעמותת שק"ל שמספקת שירותים קהילתיים לבעלי מוגבלויות. פסיכולוגית חברתית בהכשרתה.

יחד עימן שוחררה, קלרה מרמן, בת 63, מניר יצחק, שהיא אחותה של גבריאלה, ואצלה התארחו בשמחת תורה. אחיה של קלרה, פרננדו מרמן (60) וגיסה לואיס נוברטו הר (70), עדיין נמצאים בשבי החמאס. מיאה ליימברג בת 17, היא תלמידת י"ב בתיכון אומנויות בירושלים. בעת שנחטפה לקחה עמה לעזה את כלבתה האהובה, בלה, והיא חזרה עמה הערב.

אופליה רויטמן (77) מקיבוץ ניר עוז. אם לשלושה ילדים וסבתא לתשעה נכדים. הייתה מחנכת במשך עשרים שנה, ובמשך חמש שנים שימשה כמנהלת בבתי ספר יהודיים בארגנטינה. עלתה לארץ בשנת 1985.

דיצה הימן (84) היא ממקימות קיבוץ ניר עוז.

תמר מצגר (78), בעברה עבדה בקיבוץ בטיפול בתינוקות, ובניהול חנות הכלבו. תמר נחטפה יחד עם בעלה יורם (80) שעדיין בשבי החמאס.

נורלין "נטלי" בבדילה (60) תושבת יהוד-מונוסון. היא נסעה בליל השישה באוקטובר עם בן זוגה, גדעון בבאני, לבית של חברים בקיבוץ נירים לרגל חגיגות ה-70 של הקיבוץ. למחרת נחטפה וגדעון, בן זוגה, נרצח.

מירב טל, בת 53 מראשון לציון, התארחה בחג בקיבוץ ניר עוז, אצל בן זוגה יאיר יעקב. בניו של יאיר, אור ויגיל, שוחררו אתמול מעזה.

עדה שגיא, בת 75 מניר עוז, נאבקה במחבלים ביום הטבח וניסתה להתנגד. היא אם לשלושה וסבתא לשישה. בעלה נפטר בשנה שעבר.  

דובר צה"ל התיר היום לפרסום כי אנשי הרבנות הצבאית, על סמך ממצאים ועדויות, קבעו את מותם של שלושה חיילי צה"ל שנהרגו ביום הקרב הראשון, וגופותיהם נלקחו לעזה. שמותיהם: סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20, מלהבים, קשר מפקד חטיבה; סמל קיריל ברודסקי, בן 19, מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה; סמל שקד דהן, בן 19, מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7. הי"ד.

כמו כן, נקבע מותו רביד כץ הי"ד, שנחטף לעזה, ואשר אחותו ושתי בנותיה הקטנות שוחררו משבי החמאס בעסקת החטופים בשישי. משפחתו עדכנה היום כי "התבשרנו בבשורה מרה שרביד כץ אינו בין החיים מאירועי 7 באוקטובר. רביד חי בקיבוץ ניר עוז, היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה, אבא מדהים לשחר ושירה, לעלמה הקטנה בת 6 חודשים בלבד ובן זוגה של רויטל. נזכור אותך לעד".

לאחר שחרורן של עשר החטופות והעובדים הזרים, נותרו בעזה 145 חטופים.

על פי המתווה הקיים, בעסקה אמורים להיכלל ילדים עד גיל 19, אימהות ונשים. בעזה נותרו כעת הילדים והאימהות: שירי ביבס, שנחטפה יחד עם ילדיה אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-10 חודשים, הפעוט הקטן ביותר המוחזק בשבי, ורעיה רותם שושני, שבתה בת ה-12 שוחררה.

ברשימת הילדים נמצאים בין היתר אופיר אנגל (17); איתי רגב (18) - אחיה של מיה רגב שנורתה ברגלה ושוחררה במסגרת הפעימה השנייה; גלי טרשצ'נסקי בת ה-13, שאחיה נרצח בטבח; עמית שני (16); עיישה אלזיאנדה ()16, רום ברסלבסקי (19) ודניאלה גלבוע (19).

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה