חדשות בארץ

הצעה לישראל ולחמאס: המשך המתווה לארבעה ימים נוספים ואף מעבר לזה

ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי שוהים בקטאר ודנים בהמשך המתווה. ראש הממשלה נתניהו: "מחויבים להשלים את המתווה הזה". השר בני גנץ: ""אחרי הפסקת האש – תתחדש אש"

נתניהו בביקור באגף המודיעין (צילום: רועי אברהם / לע"מ)נתניהו בביקור באגף המודיעין (צילום: רועי אברהם / לע"מ)
אא

המתווה לשחרור חטופים מעזה, תמורת שחרור מחבלים מהכלא הישראלי עשוי להימשך ימים נוספים. היום (שלישי) החלו הדיונים על כך בהשתתפות ראש המוסד, דדי ברנע, השוהה בקטאר.

בלי להתייחס להצעה החדשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אחר הצהריים כי המתווה הקיים יימשך כדי להביא לשחרור חטופים. השר בני גנץ פרסם במקביל הודעה: "המלחמה תימשך".

ברנע הגיע לדוחא כדי לדון בהמשך המתווה הקיים, שבו התחייבה ישראל להסכים ליומיים נוספים, קרי פעימה חמישית היום ושישית מחר, תמורת 20 חטופים. האפשרות הנידונה כעת היא להאריך את המתווה בארבעה ימים, החל מהיום ועד שישי כולל, תמורת 40 חטופים נוספים שישוחררו, 10 מדי יום. למעשה, מאחר ו-10 משוחרריםה ערב, הכוונה היא לשלשו פעימות נוספות. המתווה הזה עשוי לכלול, בנוסף לנשים וילדים, גם גברים ישראלים המוחזקים בעזה, בכל הגילאים, ומיקרים הומניטריים.

בדוחא נמצאים גם ראש המודיעין המצרי וראש ה-CIA האמריקאי, וויליאם ברנס. שניהם העלו הצעה להמשיך את המתווה אל מעבר לעשרה ימים. בגלי צה"ל ובתקשורת הערבית דווח כי הקטארים והמצרים העלו הצעה, לפיה על שני הצדדים, ישראל וחמאס, לשקול את סיום המלחמה תמורת עסקה כוללת לשחרור סופי של החטופים הישראלים בעזה והאסירים הפלסטיניים הנמצאים בבתי הכלא בישראל.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, ציין כי העסקה הקטארית כולה עוסקת במאה ילדים, אימהות וקשישות: "הוסכם כבר על 70, חמאס טוען שלא מוצא את כולם, ולכן בתוך יומיים אנחנו במיצוי שלה. השיחות הן על עסקה חדשה לחלוטין, גברים קשישים, גברים בגיל מילואים וחיילים. זה יהיה בתנאים אחרים, במציאות אחרת ובנסיבות אחרות. אם המגעים יתפוצצו אפשר לצפות לחידוש הלחימה לקראת סופ"ש".

הקבינט המצומצם, ואחריו הקבינט הרחב והממשלה, יצטרכו לאשר אם ממשיכים במתווה נוסף מעבר לעשרה ימים. החמאס מצידו הודיע כי הוא עשוי "לשקול" הארכת המתווה אל מעבר לאותם עשרה ימים, אולם לפי תנאים "חדשים", אותם לא פירט.

ראש הממשלה ביקר היום ביחידת איסוף המסמכים והשלל טכני של אמ"ן, במחנה גלילות. הוא קיבל סקירה מקצין מודיעין, ראשי תא״ל אבי קינן, וממפקד היחידה אל״ם ע׳, אודות מחקר השלל הטכני שנתפס על ידי כוחות צה״ל מארגון הטרור חמאס. המידע שנתפס מעובד ומופץ לכלל קהיליית המודיעין. בסיום הביקור התייחס נתניהו למתווה שחרור החטופים: "עד עכשיו שחררנו 74 חטופים, מהם 50 ילדים ונשים שהיו במתווה המקורי. אנחנו מחויבים להשלים את המתווה הזה ולהביא לשחרור כל חטופינו - נשים וילדים, ובהמשך - כולם, בלי יוצא מן הכלל. אנחנו מחויבים להשלים את המשימות שלנו, חיסול ארגון הטרור הזה מעל הקרקע ומתחת לקרקע, וכמובן שעזה לא תחזור להיות מה שהיא הייתה ולא תהווה איום על מדינת ישראל".

בנוגע לחומר המודיעיני שהוצג בפניו, אמר נתניהו: "מה שאנחנו רואים זה דבר מדהים. רואים בעצם שהתושבים, האזרחים בעזה למעלה, מגנים על כל הטרוריסטים למטה. הם בנו עיר תת-קרקעית להגן על עצמם ומקריבים את האזרחים למעלה. זה בדיוק הפוך מצבא ההגנה לישראל. צבא ההגנה לישראל זה חיילים שמגנים על אזרחים, פה זה אזרחים שמגנים על טרוריסטים. ואת זה אנחנו נחשוף לעולם ביתר שאת, כי צריך להבין מול מה אנחנו עומדים".

השר בני גנץ פרסם אחר הצהריים הודעה לעיתונות, במסר לאמריקנים: "אחרי הפסקת האש – תתחדש אש. כל קבינט המלחמה מאוחד בעמדה הזו. אין אופציה אחרת. אנחנו נערכים לשלבים הבאים במלחמה, ולהרחבת התמרון, בכלל רצועת עזה. לא תהיה שום נקודה שתהיה עיר מקלט למחבלים ולראשי חמאס".

דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, אמר במסיבת עיתונאים כי אין באפשרותה של דוחא "לאמת את מספר החטופים הנותרים, מעבר ל-20 שישוחררו היום ומחר. כרגע אנחנו מדברים על נשים וילדים, אחר כך על אזרחים - ואז על חיילים". הוא הוסיף: "אנו פועלים מהיום הראשון להאריך את ההפוגה להפסקת אש סופית. ב-48 השעות הקרובות נתמקד בהארכת הפסקת האש כתלות ביכולת של חמאס לשחרר 10 חטופים ביום".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע, בתגובה לידיעה לפיה תועלה הצעה לסיום המלחמה, כי הוא מתנגד לאפשרות של עסקה שתכלול את הפסקת הלחימה ברצועת עזה תמורת שחרור כל החטופים. "לא על הפרק, גם לא כהצעה. אין בזה דיון בכלל", כתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "זו תכנית לחיסול מדינת ישראל. אנחנו ממשיכים עד לניצחון המוחלט".

תגיות:חמאסבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה