חדשות בארץ

דובר צה"ל בערבית: "החמאס חילק חטופים לארגוני טרור אחרים, כמו שלל"

אחת הדוגמאות: התינוק כפיר ביבס בן עשרה חודשים, הועבר עם משפחתו לידי מחבלי החזית העממית. צה"ל: רואים בחמאס אחראים על כל החטופים"

כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הקושי לנהל משא ומתן לשחרור חלק מהחטופים, בעיקר ילדים ואימהות, נובע היום (שלישי) מהעובדה שהחמאס העביר חטופים לידיהם של מחבלים ברצועה, המשתייכים לארגוני טרור אחרים.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי אישר כי: "חלק מהחטופים הועברו לארגונים אחרים כמו שלל. לדוגמה, משפחת ביבס נחטפה על ידי חמאס. הם מוחזקים עכשיו על ידי אחד הפלגים באזור ח'אן יונס. חלק מהפלגים מעכבים ומפריעים למשא ומתן".

על פי המידע שאישר אדרעי, מי שמחזיק במשפחת ביבס הוא ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. הארגון פעיל עוד מסוף שנות השישים של המאה הקודמת, עומד מאחורי שורה ארוכה של פיגועים קשים בארץ ובחו"ל, והתמחה בחטיפות. אנשיו השתתפו גם בטבח בשביעי באוקטובר. מנהיגו, אחמד סעדאת, שוהה כבר שנים בכלא הישראלי.

על שער העיתון הדיילי טלגרף פורסמה הבוקר תמונתו של הפעוט בן ה-10 חודשים, ובכותרת הכתבה נכתב כי "חמאס מונע את שחרור החטוף הצעיר ביותר". צוין גם כי התעורר כעס על כך שלחמאס "אין יותר שליטה על כפיר ועל אחיו אריאל בן הארבע שנחטפו ב-7 באוקטובר. על פי החשד הם מוחזקים לצד הוריהם, ירדן ושירי. תמונת האם המבוהלת אוחזת בשני הילדים הג'ינג'יים היא אחת התמונות הזכורות ביותר מהמתקפה", הוסיפו בעיתון.

בעקבות המידע, ישראל העבירה מסר למצרים, לקטארים ולאמריקנים, לגבי החטופים המוחזקים על ידי ארגונים נוספים: "רואים בחמאס האחראים הבלעדיים לגורלם".

אחר הצהריים התאספו מאות בני אדם, עם בלונים כתומים, למפגן תמיכה בארבעת בני משפחת ביבס, בכיכר החטופים בתל אביב.

"53 ימים הם מוחזקים בשבי חמאס בעזה, ואנחנו לא יודעים מה מצבם של כפיר בן העשרה חודשים, אריאל וההורים שלהם, מי מחבק אותם כשהם בוכים, אם יש להם אוכל, אם מקלחים אותם", אמרה עופרי ביבס לוי, אחותו של האב ירדן. "אנחנו יודעים איפה הם - חמאס חטף אותם וחייבים להחזירם במיידי. האחריות על בריאותם מוטלת על חמאס באופן ישיר. חמאס - אלו האויבים שלכם? חטיפת ילדים - אלו הערכים שלכם? האם זה מקובל לפי האיסלאם?".

היא הוסיפה: "אנחנו מודים לכל האנשים בישראל על התמיכה והחיבוקים שאנחנו מקבלים, זה נותן לנו כוח להמשיך במאבק להשיב אותם. אנחנו שמחים על כל מי שחזר למשפחתו. אנחנו מצפים מהממשלה להשיב את בני משפחתנו, את כולם יחד, מיד. זה באחריותכם. הם נמצאים בסכנה בכל יום שהם שם. אנו מבקשים את התערבות ארצות הברית וקטאר ודורשים שהצלב האדום יבקר אותם וייתן להם תרופות מצילות חיים בזמן שהם בשבי. אנחנו מקווים שהבלונים יגיעו עד עזה".

ישראל שבה וחזרה על דרישתה שהצלב האדום יגיע לכל החטופים כפי שנקבע בהסכם. אלא שהחמאס מצידו השיב כי הסעיף לא נכלל בעסקה, ולכן הוא אינו מחויב לכך.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לכך אמש: "חובה על הארגונים הבינלאומיים להבטיח גישה לחטופים. עשרות סרטונים של מחבלים מנופפים לשלום לא יסתירו את האכזריות של חמאס. גם משפחת ביבס, שמוחזקת בידי אחד הפלגים, נמצאת באחריות של חמאס. האחריות על משפחת ביבס - על חמאס בלבד".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה